O romanca a primit o finantare de 1,5 milioane dolari de la investitorii din Silicon Valley, pentru a dezvolta propria retea de socializare
finantareinfografiisubiectepublicitateknotchopinii
Nu este dificil sa gasesti oameni care isi exprima opiniile pe teme politice, sociale si culturale, pe Facebook si Twitter. De fapt, exista o adevarata industrie a cercetatorilor si antreprenorilor, care incearca sa analizeze fenomenul social media, cu ajutorul unor instrumente specifice.
O noua retea sociala, KNOTCH, le ofera utilizatorilor oportunitatea de a-si exprima opiniile si "lasa loc" pentru un pic de ambiguitate, in legatura cu subiectele dezbatute.
Compania a generat ceva despre care una dintre fondatoarele sale, romanca ANDA GANSCA, spune ca seamana cu "un termometru al sentimentelor" - un instrument vizual care le permite oamenilor sa isi subscrie opinia despre un anumit subiect prin selectarea unei culori, de la rosu aprins (foarte pozitiv) la albastru inchis (foarte negativ), cu noua alte nuante la indemana.
Chiar daca Knotch beneficiaza in prezent de un trafic redus - zeci de mii de utilizatori, potrivit lui Anda, aplicatia mobila a atras atentia investitorilor din SILICON VALLEY, care i-au oferit o finantare de 1,5 milioane dolari, scrie New York Times.
Runda de finantare a fost condusa de Michael si Xochi Birch, fondatorii BEBO, cu contributia suplimentara a lui Avadis Tevanian, fostul tehnician de varf de la Apple, Lars Rasmussen, un tehnician de la Facebook, care a ajutat la dezvoltarea Google Maps, firmele de venture Greylock si Lightspeed si altii.
Gansca descrie Knotch ca fiind un "Twitter pentru 99%" din oameni, deoarece nu solicita followeri si partea acestora, in scopul construirii unei audiente. Utilizatorii Knotch pot gravita in jurul unui anumit topic, isi pot impartasi opiniile cu alti utilizatori prin aplicatia mobila Knotch si pot identifica oameni care sunt de aceeasi parere cu ei.
Knotch le permite utilizatorilor sa scrie comentarii cand aleg o anumita culoare, corespunzatoare unei opinii. Subiectele sunt diverse, de la sistemul de sanatate din SUA, la iOS 7 si cantaretul Bruno Mars.
Gansca a fost fascinata de analiza datelor, in timp ce studia specializarea REI (relatii economice si internationale) la Stanford, facultate pe care a absolvit-o in anul 2011. Ea a infiintat Knotch alaturi de Stephanie Volftsun, directorul tehnologic al companiei, pentru a gasi o metoda mai precisa de analiza a opiniilor utilizatorilor din mediul online.
Tevanian spune ca datele Knotch sunt mai corecte decat cele nestructurate, oferite de alte retele sociale si s-ar putea dovedi utile pentru branduri, artisti si chiar politicieni.
In ultimele luni, compania a inceput sa publice unele infografii care ilustreaza parerile comune ale oamenilor despre un anumit subiect, cum ar fi telefonul mobil "aurit" Apple iPhone (48% negativ, 48% pozitiv), casatoriile gay (75,9% dintre femei si 62,9% dintre barbati au fost "foarte pozitivi").
Romanca noastra precizeaza ca infografiile au starnit interesul in randul companiilor media, care doresc sa integreze Knotch pe site-urile lor, ca un mecanism de feedback in privinta unor subiecte si teme.
Gansca precizeaza ca informatiile companiei ar putea fi valoroase pentru jucatorii din publicitate, care doresc sa ajunga mai aproape de consumatori, prin reclamele lor, chiar daca Knotch nu doreste sa afiseze asemenea materiale in aplicatiile sale. "Vrem sa devenim un loc pentru oamenii care vor sa analizeze parerile celor din jur cu privire la unele subiecte si cei care ofera aceste opinii", a spus Gansca.