SINA Corp a lansat moneda virtuala weibi, echivalenta cu un yen
sina corpchinaweiboweibitwittermoneda
SINA Corporation (SINA), compania care administreaza serviciul Twitter in China, the weibo, a lansat moneda virtuala weibi.
Compania spera ca actionarii sa transforme moneda virtuala in "combustibil" pentru o "masinarie de facut bani". Sina a introdus serviciul de microblogging weibo in 2009, incercand sa prinda din urma rivalul Tencent.
"Influenta Sina era prezenta mai ales in portalul de business; compania incearca sa ii aduca pe utilizatorii de microblog la un loc, intr-o afacere unitara", a declarat cercetatorul companiei Analysys International, Dong Xu. "Sina trebuie sa genereze castiguri din uriasa sa baza de date, iar moneda virtuala face parte din strategia sa de dezvoltare".
Un weibi este echivalentul unui yen. Weibi poate fi utilizat la achizitia de bunuri virtuale pentru jocuri si servicii online, prin intermediul site-ului Sina Weibo.
In prezent, nu exista continut sau aplicatii pe Weibo, dar vor fi introduse odata cu noua moneda virtuala de la Sina. Potrivit directorului executiv al Sina, Charles Chao, exista multe cai prin care Weibo poate deveni "o masinarie de facut bani".
Intr-un discurs sustinut la inceputul anului, oficialul a mentionat importanta publicitatii "targetate", a functiilor de cautare in timp real, a comertului online, a impartirii veniturilor cu un "third-party software" si dezvoltatorii de jocuri, precum si importanta platilor pentru continut digital.
Oficialii platformei de jocuri Weibo au declarat ca dezvoltatorii de aplicatii pe Weibo isi vor pastra toate castigurile in primul an de activitate, urmand ca din al doilea an Sina sa primeasca 30% din venituri, relateaza
Shanghai Daily.