Zynga se distanteaza de Facebook si vrea sa joace la simplu?
zyngafacebookjocuriserviciutraficretele de socializare
Zynga lanseaza un nou serviciu, care permite utilizatorilor sa se joace direct pe site-ul companiei; astfel, Zynga ar putea atrage o parte din traficul celei mai mari retele sociale din lume, Facebook, care este si cel mai prolific partener de business al sau.
Serviciul reprezinta cea mai vizibila incercare a Zynga de pana acum de a genera trafic pe propriul site. Parteneriatul cu Facebook genereaza 93% din veniturile companiei.
Site-ul "redesenat" al Zynga va fi lansat la finele lunii martie si ofera acces la chat live si public pentru utilizatorii care vor sa beneficieze de asistenta administratorilor sau a celorlalti jucatori.
Cinci din cele mai tari jocuri ale Zynga vor fi oferite pe Zynga.com, inclusiv "Castleville", "CityVille" si "Words with Friends", au declarat joi oficialii companiei.
"Mai mult, chiar daca preferi sa te joci doar cu utilizatorii de jocuri sociale, ei nu trebuie sa faca parte neaparat din lista ta de prieteni de pe Facebook", a precizat CEO-ul Zynga, John Schappert.
Totusi, asa-numita Platforma Zynga este strans legata de Facebook si vei fi nevoit sa te loghezi cu ID-ul de pe reteaua de socializare. Toate vanzarile, de la bunuri virtuale la jocuri, precum case sau alte elemente, vor fi cumparate cu credite Facebook, sistemul de plata al site-ului lui Mark Zuckerberg.
30% din veniturile Facebook - cea mai mare retea sociala din lume, cu 845 milioane utilizatori - sunt generate de Facebook Credits. Directorii Zynga nu au precizat daca vor vinde bunuri pe propria platforma, fara sa ofere Facebook-ului o parte din castiguri.
Manuel Bronstein, manager general la Zynga.com, a declarat ca noul site nu are menirea de a-i indeparta pe utilizatori de Facebook. Ei vor putea sa traseze o linie intre profilul de Facebook si pasiunea pentru jocuri sociale; totodata, Zynga se va apropia mai mult de utilizatorii sai.
"Daca oamenii vor sa se joace pe Facebook, pe mobil, pe internet, vreau sa ramana conectati la Zynga si nu pot fi constransi sa urmeze o singura destinatie web", a declarat Bronstein.
Bronstein a mai spus ca platforma Zynga va contribui la indeplinirea scopului companiei, acela de a ajunge la un miliard de utilizatori. Zynga dispune deja de 240 milioane utilizatori, in fiecare luna. Serviciul de jocuri Zynga va fi disponibil in 16 limbi, printre care chineza, japoneza si germana, dar nu va rula deocamdata pe dispozitive mobile.