Cati romani creduli sunt pe Facebook?
facebookromani facebooktepe facebook
Peste 12.000 de utilizatori romani ai Facebook au fost victime ale unei escrocherii, constand intr-un asa-zis concurs organizat de Orange Romania, potrivit companiei Bitdefender.
Specialistii Bitdefender sustin ca este vorba despre un mecanism banal, in care utilizatorul nu trebuie sa se deranjeze decat sa faca doua click-uri: un Like si un Share.
Iluzoriul premiu este un Samsung Galaxy II. Dupa ce au dat Like, victimele s-au abonat, practic, la o pagina, astfel incat vor primi in NewsFeed continutul postat pe aceasta, inclusiv link-uri periculoase.
Cine a dat Like pozei a ajutat, indirect, la popularizarea paginii escrocheriei. Actualmente, sunt peste 12.000 de Like-uri si tot atatea Share-uri pe o poza, si 10.000 de Like-uri si tot atatea Share-uri pe o alta imagine a premiului.
Expertii Bitdefender sustin ca si mai ingrijorator este ca primul post pe pagina contine un link catre un torent, dar, deocamdata, linkul nu duce nicaieri, insa nu este exclus ca torentul sa constituie canal de raspandire al unei amenintari informatice mult mai periculoase.
Utilizatorii pot cadea in cursa fie dupa ce le apare pe Perete sau in Fluxul de Stiri un mesaj care promoveaza concursul, fie prin Fluxul lor de stiri, unde le apare un mesaj postat de un prieten, insotit de o poza a premiului si de instructiunile de participare.
Bitdefender le recomanda utilizatorilor sa apeleze la produsele Safego, pe care producatorul roman de solutii antivirus le ofera gratuit.
Orange Romania a emis, deja, un comunicat oficial prin care ii avertizeaza pe utilizatorii de Facebook de pericolul amenintarii.