Cele 6 atitudini pe care le adopta liderii in privinta SOCIAL MEDIA
atitudineliderimanagerisocial mediaretele de socializarefacebook
Incet, dar sigur, managerii isi modifica atitudinea privitoare la retelele de socializare online. Unii vad in ele o amenintare, altii oportunitati nestavilite. E lesne de inteles cine are dreptate.
Atitudinea conteaza, spun specialistii HBR (
Harvard Business Review). Social media este despre oameni, nu despre tehnologie. Valoarea sa nu este redata de programe si inovatii tehnologice absolute si nici de un site care are peste 800 milioane de utilizatori. Valoare este generata de modul in care liderii, de la executivi la manageri, folosesc retelele sociale pentru a-si imbunatati business-ul.
Comportamentul liderilor si cultura organizationala pe care o promoveaza sunt vitale pentru succesul in mediile sociale online. Specialistii au reusit sa extraga sase atitudini evidente afisate de manageri, atunci cand vine vorba de expunerea pe Facebook, Twitter, LinkedIn sau Google+.
Sursa de distractie
Unii lideri considera retelele sociale online o sursa de distractie, fara valoare in zona business. De regula, le ignora. Cand atitudinea indiferenta prevaleaza, abordarea unei strategii social media trebuie corelata direct cu valoarea companiei, pentru a scoate in evidenta scopurile si provocarile. Sefii trebuie sa evite declaratiile pompoase legate de valoarea brandului lor si sa se concentreze mai degraba pe imbunatatirea colaborarii si a relatiilor sociale.
Teama de Facebook
Alti lideri vad in mediile sociale online o amenintare la adresa productivitatii, a capitalului intelectual, a intimitatii, a autoritatii in cadrul firmei, a regulilor in general. Uneori, descurajeaza utilizarea acestor retele sau chiar o interzic. Aceasta atitudine poate reduce riscul potential, dar anuleaza posibilitatile infinite pentru afacere. Pentru a combate teama, abordarea strategica trebuie concentrata asupra initiativelor care presupun riscuri reduse, chiar daca riscurile mari aduc oportunitati la fel de importante.
Indiferenta
Liderii indiferenti nu ignora social media, dar nici nu se tem de acest curent. Pur si simplu nu abordeaza subiectul cu seriozitate. Acest comportament conduce la o abordare tehnologica, in care compania furnizeaza acces la mediile sociale online si spera ca valoarea afacerilor sa creasca de la sine. Totusi, rareori se soldeaza cu un succes. Pentru a combate aceasta atitudine, trebuie sa convingeti conducerea ca scopul conteaza si ca progresul nu tine doar de tehnologie.
Liderii interesati de social media
Acestia recunosc atat potentialul social media, cat si nevoia de a fi organizat in utilizarea instrumentelor online. Abordarea corecta trebuie construita pe o fundatie pozitiva, care sa sublinieze valoarea strategica a social media si a colaborarii in masa. Insistati asupra celor doua mari oportunitati de afaceri: 1. Potentialul social media in multe zone de business si 2. Capacitatea retelelor de socializare a de atrage atentia liderilor.
Imbinarea mediilor traditionale de comunicare cu social media
In companiile unde liderii au o atitudine permisiva in privinta social media, intreaga organizatie incepe sa dezvolte competente in online, pentru a obtine valoare pentru afacere, chiar din cadrul comunitatilor. Pentru a progresa, liderii trebuie sa-si promoveze succesul, sa capitalizeze momentul de glorie, sa militeze mereu pentru evolutie si majorarea investitiilor.
Fuziunea
Cea mai avansata atitudine este si cea mai rara. Liderii care promoveaza fuziunea mediului traditional de lucru cu retelele sociale gandesc dincolo de limitele actualului. Toate afacerile si executia acestora presupun o colaborare cu comunitatea din mediul online.