Companiile vor investi mai mult in social media
investitii social mediasocial mediagfk romaniainvestitii companii
GfK Romania a realizat studiul "Social media din perspectiva companiilor", la care au participat 410 de persoane responsabile cu activitatea de comunicare din companii care au facut sau intentioneaza sa desfasoare campanii in social media in 2012.
Conform studiului, investitia in activitati de promovare pe retelele sociale este in crestere. Astfel, in 2011, jumatate dintre companiile care fac campanii in social media au investit mai mult decat in 2010, iar 56% vor sa aloce si mai mult din bugetele lor, in 2012.
Astfel, aproximativ sase din zece companii care au desfasurat campanii in social media isi vor mari bugetul pentru 2012 cu pana la 25%.
In ceea ce priveste ponderea activitatilor de social media in totalul bugetului de marketing si comunicare in 2011, 37% dintre companii au directionat intre 1 si 15 procente catre aceste activitati.
Mai multe companii cu peste 250 de angajati aloca intre 16 si 25% din buget pentru social media, in timp ce, din randul companiilor cu mai putin de 50 de angajati, sunt mai multe care aloca mai degraba sub 5% din buget.
Reprezentantii companiilor care au apelat la agentii de specialitate in 2011 estimeaza o crestere mai mare a bugetului pentru 2012.
Circa 19% dintre acestea se asteapta ca, anul acesta, investitia in social media sa fie mai mare cu 51-75%.