Hard Rock Cafe a recrutat 120 de angajati in 30 de zile cu ajutorul Facebook-ului
retelefacebookhard rock cafecandidatiwork4clienti
Cand Hard Rock Cafe a dorit sa deschida un nou restaurant in Florenta, Italia, nu dispunea de angajatii necesari, astfel incat a decis sa ia lucrurile "de la zero". Toti cei care alcatuiesc acum personalul HRC, de la manageri la barmani, au fost recrutati, intervievati, angajati si instruiti. Recrutarea lor a durat 30 de zile. Suna imposibil? Ei bine, nu.
Unii intampina greutati cand trebuie sa angajeze 1-2 oameni si deadline-ul de 30 de zile pare minuscul. Totusi, folosindu-se de Work4, un sistem de recrutare pe baza social media, angajatorii au dobandit succesul.
CEO-ul si fondatorul Work4, Stephane LE VIET, a dezvoltat un sistem care profita de reteaua deja existenta a unei companii. Cum functioneaza platforma?
1. Social media este o buna unealta de angajare, daca o folosesti! Daca brandul tau are de zece ori mai mult trafic pe Facebook decat pe pagina web oficiala, atunci oamenii sunt pe... Facebook! Work4 permite unei companii sa adauge o sectiune "CARIERE" la pagina sa de Facebook. Astfel, candidatii pot vedea diversele oferte, le pot cauta, pot aplica si pot vorbi cu prietenii despre anunturi. Angajatii existenti si-au dat acordul pentru utilizarea retelelor lor, deci nu vorbim despre incalcarea "dreptului la intimitate".
2. Job advertising, oriunde si oricand. Cand oamenii isi completeaza profilurile de Facebook, Work4 utilizeaza informatiile pentru a-i atrage pe cei care sunt calificati pentru unele joburi - in functie de locatie, pasiuni, experienta si alte criterii. In loc sa iroseasca bani si resurse intr-o campanie, anuntul tau de angajare apare in news feed-ul aplicantilor calificati. Le Viet explica: "Daca ai nevoie de un dezvoltator Java, vei putea viza doar oamenii cu experienta in IT, care locuiesc in San Francisco, astfel incat doar ei vor vedea anuntul. Angajatorii au control total asupra acestor filtre, care sunt mult mai eficiente decat un job board".
3. Baza de date a Facebook, transformata intr-una a profilurilor. LinkedIn este proiectat pentru a fi folosit in zona resurselor umane. Facebook nu prezinta asemenea caracteristici. Work4 se bazeaza pe informatiile de pe reteaua sociala despre educatia, experienta, pasiunile utilizatorilor. Work4 profita de social media si transforma o retea de conexiuni intr-o baza uriasa de recrutare.
4. Utilizeaza retelele deja existente. Cand postezi un anunt de angajare, Work4 ii va notifica pe salariatii existenti si pe prietenii lor care se potrivesc descrierii cerute. Cum a functionat sistemul pentru Hard Rock Cafe? Mai intai, restaurantul a infiintat o pagina, unde a prezentat ofertele de angajare. Au promovat anunturile prin intermediul platformei Work4, vizandu-i pe cei pasionati de rock and roll, care locuiau in zona. In 4 saptamani, Hard Rock Cafe a primit 4.000 de CV-uri, a intervievat 1.000 de candidati si a angajat 120 dintre acestia, totul cu ajutorul Facebook-ului! Fiecare candidat care a aplicat la un job a primit un voucher pentru o bautura gratuita si fiecare persoana care a reusit sa participe la interviul de angajare a beneficiat de un voucher pentru o masa gratuita, astfel incat localul a fost plin de clienti, chiar din ziua lansarii!