LinkedIn a interzis reclamele cu femei frumoase
filmelinkedinretea socialaharvardfemei frumoasesexism
Este imposibil sa credem ca femeile frumoase pot fi si profesioniste desavarsite, in meserii foarte migaloase? Se pare ca unii angajati ai LinkedIn nu sunt convinsi de aceasta realitate. Dupa cum scrie Daily Doy, LinkedIn a retras reclamele de recrutare in care apareau tehniciene frumoase, spunand ca firma respectiva ar trebui sa foloseasca fotografii "care sa aiba legatura cu produsul".
Vineri, LinkedIn si-a recunoscut vina. Totusi, raul a fost facut, ar spune unii. Taso Du Val, CEO-ul TopTal, o comunitate a dezvoltatorilor de programe & aplicatii, si-a manifestat indignarea fata de LinkedIn, acuzand reteaua de socializare profesionala de sexism in industria tehnologica. (Reclama este prezentata in articolul nostru si o prezinta pe dezvoltatoarea de programe Florencia Antara).
Du Val condamna sexismul de pe LinkedIn. Comentatorii sunt de acord cu el. Unul dintre ei a declarat ca LinkedIn s-a angajat "intr-o lupta de tocilari, deoarece femeile care lucreaza in domeniul tehnologic pot avea un fizic exceptional".
Se pare insa ca reclamele Daily Dot nu prezentau in totalitate tehniciene, ci pur si simplu femei frumoase. O exceptie este reclama cu Florencia Antara, care este, intr-adevar, programatoare. Du Val nu discuta insa despre autenticitate. "Chiar daca ar fi folosit o fotografie generica, cui ii pasa? Aceste femei reprezinta niste angajate obisnuite. Noi, barbatii, nu suntem cu nimic mai diferiti", a scris Du Val.
LinkedIn a decis sa permita accesul reclamelor cu pricina si Du Val s-a aratat mai mult decat multumit.
Nu toti comentatorii sunt de acord cu afirmatia potrivit careia LinkedIn ar fi dat dovada de sexism. "De ce arata femei frumoase? De ce nu arata femei si barbati obisnuiti?", spune un utilizator.
In ciuda profilului unor lideri tehnologici "frumosi si destepti", precum Marissa Mayer de la Yahoo, industria tehnologica sufera de un "sindrom" si refuza sa accepte ideea unor femei atragatoare in bransa amintita, spune Laura Sherbin, director de cercetare al CWLP (Center for Work-Life Policy), pentru AOL Jobs.
Dovada poate fi identificata dincolo de scenariul filmului "Social Network". Potrivit Harvard Law School, numarul femeilor cu functii tehnologice in companiile din SUA a scazut in 2012 pentru al doilea an la rand. Anul trecut, doar 9% dintre CIO (chief information officers) din SUA erau femei, in scadere fata de 2011 si 2010.