Piata de digital din Romania va ajunge la 50 de milioane de euro in 2011
piatadigital marketingvaloare totalacomunicarefacebookgoogle
Valoarea totala a pietei de digital marketing din tara noastra a ajuns, in 2010, la 36 - 38 milioane euro, estimeaza HyperActive, agentia de digital a grupului de comunicare Lowe.
Aceasta contorizeaza cheltuielile media totale de anul trecut - inclusiv prin Google, Facebook si Yahoo!, comisioanele livrate catre agentii de digital, precum si bugetele investite in mobile marketing. Studiul HyperActive, intitulat Digital FactBook, estimeaza ca in 2011 piata de profil va ajunge la 50 milioane euro.
Cheltuielile media totale in 2010, inclusiv cheltuielile media de tip performance (Google, Yahoo!, Facebook), s-au situat la 24 - 25 milioane euro (cu 36% mai mult fata de 2009). Potrivit lui Alex Visa, de la HyperActive, citat de
HotNews.ro, raportul in cauza a fost intocmit inaintea celui realizat de IAB Romania (luand in considerare acele date probabil cheltuielile media totale, in 2010, ajung la 26 - 27 milioane euro).
Comisioanele platite agentiilor de digital locale (strategie, creatie, design, productie, social media, analytics), au insumat in 2010 circa 9 - 10 milioane euro. Bugetele pentru mobile marketing au fost de 2,5 - 3 milioane euro.
Cei mai activi clienti in privinta investitiilor in reclama online au fost cei din sectoarele Telecom, Finante si Auto. Bugetele media pentru digital vor creste in 2011 la 32 milioane euro, cu 33% mai mult decat in 2010. Bugetele totale de marketing digital vor ajunge la 50 milioane euro.