Studiu: Criza financiara a intarziat maturizarea barbatilor tineri
barbaticriza financiarasocial mediamarketing
Marketing for Men, prima conferinta dedicata, in exclusivitate, intelegerii shopper-ului masculin, a reunit saptamana trecuta peste 20 de specialisti locali in marketing, comunicare si research care si-au adus aportul la construirea unui profil de consumator al barbatului roman.
Studiul a evidentiat 7 tipologii de barbati in Romania: exploratorul, devoratorul, optimistul, atemporalul, empiricul, refractarul si responsabilul.
Pe segmente de varsta, ei se impart astfel: barbatii intre 20 si 29 ani sunt cu precadere empirici, devoratori sau responsabili, o parte dintre cei intre 30 si 39 ani sunt exploratori, iar cei intre 40 si 55 ani sunt optimisti, atemporali sau refractari.
Raportul “Species: The Changing Face Of Men” a fost prezentat, in premiera, in Romania de
Ada Roseti.
Cele mai importante noutati relevate de raport sunt urmatoarele:
Criza financiara a intarziat maturizarea barbatilor tineri
Etape traditionale precum parasirea casei parintilor, dezvoltarea unei cariere, casatoria sau copiii au devenit obiective mai indepartate. Daca in urma cu 5 ani barbatii de aproximativ 20 ani vorbeau despre faptul ca nu vor sa se maturizeze, preferand sa exploreze inca noi oportunitati, barbatii de acum isi dau seama ca din cauza conditiilor economice nefavorabile trebuie sa amane momentul maturizarii sociale.
Interesul pentru a deveni parinti a crescut in randul barbatilor
In 2008, 20% dintre barbati spuneau ca vor sa amane cat pot de mult momentul in care vor face un copil,in timp ce acum procentul celor care declara acelasi lucru a scazut pana la 15%.
Social media influenteaza cantitatea si calitatea relatiilor de prietenie ale barbatilor in bine
Totusi, mai ales in randul tinerilor, se simte o presiune de a iesi din viata virtuala, pentru a relationa in viata reala. Social media are un impact pozitiv asupra lor, oferindu-le posibilitatea atat de a se exprima, cat si de a evada.
In urma cu 5 ani barbatii isi doreau sa stranga resurse pentru familie. Acum, presiunile exercitate de avansul tehnologic, relatiile sociale si criza financiara au accentuat
nevoia barbatilor de a se specializa in domeniul in care profeseaza.
In plus, barbatii nu isi doresc doar un job stabil, ci sa faca ceea ce le place, lucru care sa le ofere si posibilitatea de a castiga bani.
Barbatii tineri sunt nemultumiti de viata politica
Insa, ca urmare a schimbarilor petrecute in ultimii 5 ani, ei sunt dispusi sa actioneze. Social media le-a permis sa fie
apptivistipolitici, dar acesta nu este singurul mod in care se implica. Miscarile sociale din ultimul timp sunt o expresie a acestor schimbari resimtite de ei.