Formularul 112 se depune doar online
anafformular 112declaratie 112onlinecodul de procedura fiscala
Din 1 iulie 2011, declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate (formularul 112) va fi depusa numai in format electronic pe portalul e-Romania.
ANAF precizeaza ca nu mai accepta depunerea formularului in varianta reala, pe hartie, invocand prevederile HG nr.1397/2010, potrivit carora, din 1 iulie 2011, contribuabilii persoane fizice si juridice care au calitatea de angajator sau entitati asimilate angajatorului vor completa si depune formularul 112 numai prin mijloace electronice de transmitere la distanta, pe portalul e-Romania.
Pentru depunerea formularului 112 prin mijloace electronice de transmitere la distanta, angajatorii trebuie sa detina un certificat calificat, eliberat in conditiile Legii nr.455/2001 privind semnatura electronica sau sa imputerniceasca persoane care detin acest certificat.
Declaratia 112 se completeaza sau se valideaza cu ajutorul programelor de asistenta puse la dispozitia contribuabililor gratuit de unitatile fiscale.
Nedepunerea sau depunerea cu intarziere a formularului 112 constituie contraventie si se sanctioneaza potrivit prevederilor art. 219 din Codul de procedura fiscala.