MAI ia masuri pentru gestionarea eliberarii pasapoartelor in perioada concediilor si mai deschide un birou intr-un mall din Bucuresti
La sediul Ministerului Afacerilor Interne a avut loc, ieri, o videoconferinta cu prefectii si cu sefii serviciilor de pasapoarte si inmatriculari de la nivelul intregii tari.
Principala tema de discutie a fost legata de modul de organizare a activitatii pentru perioada de vara, astfel incat sa se evite aglomeratia la ghiseele de eliberare a documentelor de calatorie sau a permiselor de conducere/certificatelor de inmatriculare.
Ministrul afacerilor interne, Carmen Dan, a facut o informare asupra stadiului proiectului de act normativ pentru modificarea legislatiei privind pasapoartele, subliniind ca acesta contine cel putin doua reglementari care ar trebui sa conduca la reducerea aglomeratiei.
"Noua lege prevede prelungirea termenului de valabilitate a pasaportului electronic de la 5 la 10 ani, insa cea mai importanta schimbare este ca pasapoartele simple temporare (cele cu valabilitate de 1 an) se vor elibera in termenul de 3 zile numai cand exista o urgenta dovedita. Altfel, termenul de eliberare este acelasi ca in cazul pasaportului electronic.
Aceasta modificare va determina ca un numar cat mai mare de cetateni sa opteze pentru un pasaport electronic cu o durata mai mare de valabilitate si sa nu mai avem acelasi numar mare de solicitari in fiecare an", a declarat Carmen Dan.
Legea se afla la promulgare, urmand ca, ulterior, sa fie publicata in Monitorul Oficial.
Citeste si:
Acte necesare pentru eliberarea pasaportului in 2018
Intrarea in vigoare se va face in 30 de zile de la publicare, fapt pentru care, pentru prima parte a verii, se impun si alte masuri administrative care sa evite aglomeratia la ghisee.
Printre masurile administrative, se numara:
- introducerea posibilitatii de plata la CEC Bank a taxelor pentru pasapoarte, permise si placutele de inmatriculare;
- prelungirea programului de lucru in judetele unde se inregistreaza un numar mare de cereri pentru eliberarea documentelor de calatorie;
- delegarea sau detasarea de personal;
- deschiderea unor noi ghisee sau puncte de lucru.
In cadrul videoconferintei, s-a discutat inclusiv despre delegarea sau detasarea a 12 angajati de la Directia Generala de Pasapoarte la Serviciul de Eliberarea a Pasapoartelor din Bucuresti si la Serviciul de Eliberarea a Pasapoartelor din Ilfov, pentru perioadele 15 iunie - 15 august si 15 august - 15 octombrie.
Citeste si:
Se schimba regimul de intrare al romanilor in Canada
De asemenea, dupa deschiderea centrului de eliberare a pasapoartelor din Plaza Romania, luna viitoare, va mai fi deschis un centru similar intr-un mall din Sectorul 3 al capitalei.