Facebook. Like. Want?
facebookwantlikebutonconsumpublicitatecomert
Facebook stie deja ce iti place. In viitorul apropiat va afla si ce iti doresti. Reteaua de socializare ar putea sa iti descopere obiceiurile de consum printr-un simplu click: utilizatorii Facebook ar putea avea in curand la dispozitie si butonul ”Want” (“Vreau”).
Facebook ar putea adauga butonului “Like” butonul “Want”, ceea ce ar putea transforma reteaua de socializare intr-un loc cu precadere destinat consumului, iar comertul ar putea deveni suportul retelei initial concepute pentru socializare, arata The Huffington Post, citand un raport intern al companiei.
Totusi, un purtator de cuvant al Facebook a precizat ca “testam mereu noi aplicatii, dar nu avem nimic nou de anuntat”. Butonul “Want” ar putea sustine eforturile retelei de socializare de a deveni un partener de publicitate pentru marile companii care cauta o audienta larga. A afla in timp real ce isi doresc consumatorii ar reprezenta un avantaj extraordinar pentru companiile care vor miza pe reteaua de socializare si isi vor putea personaliza, la randul lor, ofertele in timp real. De pilda, daca un utilizator "Vrea" (“Want”) o pereche de incaltaminte Puma, Nike ar putea instantaneu sa bombardeze acel utilizator cu reclame la propriile produse similare intr-un mod avantajos pentru cel care prospecteaza piata.
In acest scenariu imaginat de The Huffington, butonul “Like” isi va pierde din importanta: “Like” nu presupune ca utilizatorul vrea sa se implice sau sa actioneze, in timp ce “Want” arata faptul ca utilizatorii vor lua o decizie precum cea de a cumpara un produs.