Tata Nano, prea ieftina pentru a fi cumparata
tatananomasinaieftina
Intr-o lume condusa de aparente, obiectele cu care te afisezi in public te definesc ca persoana in societate.
Acesta este si cazul legat de masina ieftina a celor de la Tata, Nano, care a fost introdusa pe piata cu surle si trambite in 2008, iar indienii se asteptau sa sparga gura targului.
Din pacate pentru ei, masina este prea ieftina pentru unii oameni, care nu isi permit sa fie vazuti conducand asa ceva. Desi se poate spune ca utilitatea a fost depasita de ifose.
La un pret de 2.000 de dolari, Tata Motors nu a reusit sa vanda, de la lansare, decat aproape 230.000 de unitati, mult sub asteptari, potrivit Business Week.
La finalul lunii martie, vanzarile aratau ca livrarile sunt cu 86% mai mici fata de aceeasi luna din anul precedent. Dar chiar si asa, oficialii companiei spun ca nu vor renunta la mica masina in forma de ou.
Din contra, vor aduce cateva imbunatatiri masinii pentru a-i induce un nou suflu si a o aduce cu pretul mai aproape de cel al competitorilor.
Strategia de marketing a celor de la Tata Motors a vrut sa “loveasca” si in conducatorii de scutere dar si in cei care au masini vechi si nu-si permit decat una noua, mai ieftina.
Din pacate, cand alergi dupa doi iepuri, nu prinzi niciunul. Scuteristii indieni nu au vrut Nano pentru ca se considera ca nu cumpara o masina, ci mai degraba ceva intre un vehicul pe doua roti si o masina.
De cealalta parte, cei care deja au o masina, nu au vrut micuta Nano pentru ca se credea ca vor inlocui masina cu ceva care la randul ei inlocuieste scuterul.