STUDIU GLOBAL: 64% dintre consumatori considera ca nu este un moment bun sa cheltuiesti
studiuconsumatoricheltuieliimbracaminteelectroniceelectrocasnice
Increderea consumatorilor in al treilea trimestru al acestui an a ramas la niveluri joase. Circa 64% dintre acestia cred ca nu este un moment bun sa cheltuiesti, releva un studiu, "Global Consumer Confidence Index", realizat la nivel global de compania de cercetare a pietei Nielsen.
Unul din trei nord-americani a declarat ca nu dispune de numerar pentru a face cheltuieli suplimentare, in afara celor strict necesare. In acelasi timp, unul din cinci europeni nu dispune de bani pentru cheltuieli suplimentare.
Un moral slab al consumatorilor a fost inregistrat in Zona Euro, in special in Franta, dupa ce pe timpul verii criza datoriilor suverane s-a agravat. Cei mai pesimisti cetateni UE sunt ungurii, potrivit cercetarii Nielsen.
In perioada iulie - septembrie 2011, principalele griji ale consumatorilor au fost perspectivele economice si securitatea locului de munca.
O crestere a increderii consumatorilor a fost inregistrata pe pietele emergente, printre care Brazilia, si in state arabe bogate, precum Arabia Saudita.
Indexul increderii consumatorilor s-a situat la nivelul 88 in al treilea trimestru al acestui an, in scadere cu un punct fata de trimestrul anterior. Orice valoare sub 100 inseamna ca oamenii sunt pesimisti in ceea ce priveste urmatoarele patru luni.
Daca situatia economia se va agrava, cele trei domenii pe care in care consumatorii vor reduce costurile sunt
imbracamintea,
mesele in oras,
electronicele si electrocasnicele.
Studiul Nielsen a fost realizat in luna august, pe un esantion de 28.000 de consumatori din 56 de tari.