Analiza Stirixis: Mall-urile ar putea disparea, in favoarea formatelor americane
mallanalizacentrucomercialretailschemaparcconceptexperientaconsumatorbrandluxmagazinrestaurantkfcautorstudiustirixis
Bucurestenii ar putea avea parte de noi centre comerciale in urmatorii ani.
Mall-urile s-ar putea contopi cu arterele comerciale in aer liber, scrie
Capital. Acest concept a fost adoptat in SUA si va ajunge in curand si in tara noastra. Ca urmare, vechile scheme de tip mall devin demodate, releva un studiu asupra evolutiei pietei de retail, realizat de Stirixis.
"Retailul va continua sa fie concentrat, in general, in scheme mari, de tipul mall-urilor si al parcurilor de retail. Asta nu implica supravietuirea tuturor proiectelor si investitiilor de acest tip, de vreme ce nu ofera concepte clare de diferentiere si aduc o experienta foarte slaba consumatorilor", se arata in analiza mentionata.
Brandurile de lux tind sa-si deschida magazine "de sine statatoare", in afara mall-urilor, pentru a fi mai vizibile. Exemplele sunt multiple: Gerard Darel, Victoria Men, Emporio Armani, Montblanc sau Gucci.
Lantul de restaurante KFC a anuntat deja ca va deschide 10 noi locatii in afara marilor mall-uri. "Scheme mai reduse vor inflori in jurul zonelor centrale si a arterelor dens populate", mai spun autorii studiului Stirixis.