Bridgestone, profit de 1,8 miliarde dolari in 2012
bridgestonerezultate financiareprofittoyotanissan
Cel mai mare producator de anvelope pe plan global, Bridgestone, a inregistrat o crestere de 67% a profitului net in 2012, pana la 171,6 miliarde yeni (1,8 miliarde dolari).
Actiunile gigantului japonez, din care face parte si brandul Firestone, au crescut pe Bursa de la Tokyo cu 9% dupa publicarea rezultatelor financiare, potrivit
BBC.
Principalul motiv al cresterii profitului a fost avansul productiei de automobile atat in Japonia cat si in SUA. Vanzarile marcii Toyota, cel mai mare producator de masini pe plan global, au crescut cu 22% in 2012, pana la 9,29 milioane automobile.
In plus, Nissan a atins un nou record de autovehicule vandute in 2012, 4,94 milioane, cu 6% mai mult decat in 2011.
Un alt mare constructor, Honda, a inregistrat un avans al vanzarilor de 19% in 2012, pana la 3,82 milioane automobile.
Si alti constructori auto importanti, precum Volkswagen sau BMW, au inregistrat vanzari record in 2012. Un alt factor important l-a reprezentat scaderea valorii monedei nationale a Japoniei, yenul.
Aceasta a scazut cu aproape 15% in raport cu dolarul american din noiembrie 2012 pana in prezent. O moneda nationala slaba ajuta un producator din tara respectiva atat la capitolul exporturi cat si in momentul repatrierii veniturilor obtinute in strainatate.
Alte motive importante le-au reprezentat cresterea eficientei procesului de productie prin utilizarea de tehnologii noi avand costuri mai reduse.
Oficialii japonezi estimeaza un plus de 37% al profitului pentru acest an, creascand si mai mult gradul de atractivitate al companiei pe Bursa de la Tokyo.