In calitate de CEO al unei companii de design de bijuterii in plina ascensiune, care valoreaza milioane de dolari, Kendra Scott (care practica si filantropia), munceste non-stop. Totusi, daca o intrebi cum se descrie, nu ezita sa spuna ca prima oara este mama si apoi antreprenoare.
“Am infiintat o companie care imi permite sa fiu o mama si aceasta a fost prioritatea mea numarul unu, din prima zi”, a declarat Scott.
In calitate de fondatoare si presedinte al Kendra Scott Design, este o adevarata “mamantreprenoare”. Acest termen descrie, cumva, acele mame care au un business, dar isi permit sa ramana mame cu norma intreaga, potrivit Investopedia. Kendra este una dintre milioanele de mame implicate in afaceri.
Exista 7,8 milioane afaceri detinute de femei in SUA, potrivit The National Women Business Council, care si-a bazat studiul pe cel mai recent sondaj Survey of Business Owners realizat de Biroul de Recensamant american. Femeile antreprenor creeaza o industrie de 3 trilioane dolari, la nivel global.
Antreprenoarea a avut ideea infiintarii Kendra Scott Design in urma cu 10 ani. In perioada in care era insarcinata cu primul sau fiu, Kendra a stat acasa si s-a gandit sa fabrice o serie de bijuterii, din plictiseala. Ideea sa s-a transformat apoi intr-o colectie.
La varsta de 19 ani, Scott a deschis un magazin online de palarii, The Hat Box, alaturi de doua magazine de retail in Austin, Texas. Dupa cinci ani, afacerea s-a dovedit o provocare prea mare si a decis sa renunte.
In 2002, a aruncat din nou zarurile, pariind pe bijuterii. Situatia era tensionata, ambii soti nu aveau un job. In ciuda acesteia, a retras 500 de dolari din contul sau bancar, pentru a cumpara niste pietricele, din care a facut primele bijuterii. A pariat pe Kendra Scott Design, un magazin “amplasat” in dormitorul casei sale din Austin.
A convins magazinele locale sa-i vanda bijuteriile. Dupa un timp, a castigat notorietate si alte magazine celebre, precum Neiman Marcus, Nordstorm si Bloomingdale, au devenit atrase de produsele sale.
In prezent, Kendra are peste 1.000 de magazine in toata lumea. Celebritati precum Cameron Diaz, Eva Longoria si Sofia Vergara poarta accesoriile Kendra. Are sapte magazine in SUA, inclusiv unul de baza, in Austin, TX si 125 de angajati.
Mai mult, The Austin Business Journal a premiat compania cu una din distinctiile “The Best Places to Work”.
“Trebuie sa fii diferit fata de ceilalti”, a declarat Scott. “Poti activa intr-o piata mica; daca ai o cota de 3%, 5% sau 10%, vei inregistra un succes rasunator in industria ta”.
“Incearca sa incepi o afacere cu ceva bani in buzunar, eu am inceput cu 500 de dolari. Daca as putea da timpul inapoi, as cauta niste investitori, ca sa avansez mai repede”, a mai precizat Scott.
Conteaza si echilibrul dintre viata profesionala si cea personala: “Copiii sunt principala mea grija si acest lucru poate fi obositor, mai ales cand esti antreprenoare; totusi, nu as putea actiona in alt mod”, a conchis Scott.