Mediul online a castigat lupta cu tiparul in America
onlineprinttiparreclamaziarepublicitatecentrupew researchjurnalismwebsmartphonefenomendirectorproiectbaniteleviziunedigital
Cititorii din mediul virtual si veniturile din reclama realizate in SUA au lasat in urma piata ziarelor tiparite "pe hartie".
Potrivit
Yahoo News, castigul rezultat din publicitatea online din SUA il va depasi pe cel al ziarelor. Studiul a fost realizat de Centrul Pew Research pentru Excelenta in Jurnalism. 46% dintre americani se informeaza de cel putin 3 ori pe saptamana din mediul presei online, fata de 40% care au declarat ca se informeaza din ziare.
"Migrarea catre Web se accelereaza, iar adoptarea rapida a PC-ului si raspandirea smartphone-urilor contribuie din plin la acest fenomen", subliniaza Tom Rosenstiel, director al Proiectului pentru Excelenta in Jurnalism.
Tot mai multi americani opteaza pentru mediul on-line, cand vine vorba de informare, in detrimentul ziarelor. Publicatiile in format traditional pierd multi bani. Marile companii detinatoare de ziare, cum ar fi Gannett, New York Times si McClatchy, au raportat un declin al veniturilor generate de publicitate. Televiziunea si mediul online inregistreaza cresteri.
In 2010, veniturile ziarelor din reclama s-au diminuat cu aproape 50%, ajungand la 22,8 miliarde de dolari. Totodata, personalul redactiilor din America este mult mai redus decat in anul 2000. In cazul in care ziarul lor local "si-ar da duhul", doar 23% dintre americanii chestionati ar fi de acord sa plateasca un abonament lunar de 5 dolari pentru o varianta digitala.