Pete de 361 de milioane de euro in conturile producatorilor de detergenti
detergentiprocter&gambleunilevercolgate-palmolivehenkel
Mai toti producatorii de detergenit se lauda ca produsele lor scot orice pata, iar o vorba populara spune ca, daca pata nu iese cu detergentul, atunci va iesi cu foarfeca.
Iata ca, acum, marii producatori de detergenti se confrunta cu pete pentru care nu erau pregatiti: o pata pe propria reputatie si inca una in conturi.
Asta pentru ca Procter&Gamble, Henkel si Colgate-Palmolive au fost amendati de Autoritatea pentru Concurenta din Franta cu 361 de milioane de euro pentru organizarea unui cartel.
Potrivit Autoritatii, producatorii s-au inteles, intre 1997 si 2004, asupra pretului detergentilor, incalcand, astfel, regulile concurentei loiale si actionand in defavoarea clientilor, relateaza Business Week.
Henkel trebuie sa plateasca 92,3 milioane de euro, Procter&Gamble 233,6 milioane de euro, iar Colgate-Palmolive 35,4 milioane de euro.
Unilever a fost pasuita pentru ca ea a facut denuntul, astfel incat a beneficiat de o clauza de clementa. Fara aceasta, ar fi trebuit sa plateasca o amenda de 248,5 milioane de euro.