Piata mondiala a publicitatii a crescut cu 10,6%
piatapublicitatemediateleviziunereclamaautostudiubugetpromovareavans
Dintre canalele media, televiziunea a inregistrat cel mai mare avans, de 13%. Piata de reclama din Europa s-a majorat cu 8,1%, iar cea mondiala cu 10,6%.
Reclama este sufletul comertului. Industria globala de publicitate a depasit criza si a anuntat o crestere de 10,6%, tradusa in 503 miliarde de dolari, potrivit unui studiu al Nielsen Company, citat de
Financiarul.
Cea mai mare crestere a investitiilor in reclama a fost inregistrata in Orientul Mijlociu/Africa si America Latina, de 26,7%, respectiv 21,2%. 23 din 27 de piete globale au avut in 2010 cresteri de doua cifre ale bugetului de reclama.
Sase companii auto au intrat in topul 20 al publicitarilor la nivel global. In FMCG, investitiile in publicitate au crescut cu 14,6% in 2010. Promovarea in reviste s-a majorat cu 4,9%. In TV, investitiile au crescut cu 13,1%, iar advertisingul la radio a urcat cu 8,5%, urmat de ziare, cu 7%.
Cele mai mari majorari ale veniturilor din reclama la nivel mondial au fost constatate in Egipt si Argentina, de 40,8%, respectiv 38,9%. SUA, piata numarul 1 de publicitate din lume, a crescut doar cu 5,6%, dar si-a revenit incepand cu 2009.
Majoritatea pietelor de publicitate europene au trecut cu bine de criza. Belgia, Franta, Suedia, Elvetia si Marea Britanie sunt fruntase, cu o crestere de 10% a pietei media. In 2011, piata de publicitate la nivel global ar putea cumula 471 de miliarde de dolari.
China va ocupa locul 3 pe piata de publicitate din lume pana in 2012, peste Marea Britanie si Germania, conform unui studiu World Advertising Research Center (WARC).
Analistii estimeaza ca, la nivel global, bugetele de promovare vor ajunge in 2011 la 502 miliarde de dolari, cu 5,8% mai mult decat in 2010. Pentru piata din Romania, specialistii prognozeaza un avans de 2,8% in acest an-536 de milioane de dolari.