Seceta pe piata berii: Vanzarile au scazut in primul trimestru al anului
berevanzariconsum de berevanzari bere
Dupa cum nici vremurile nu mai sunt ca alta data, nici romanii nu mai beau bere ca in trecut. Vanzarile pe acest segment au scazut in primul trimestru cu 2% fata de perioada similara a anului trecut si cu 25% comparativ cu 2008.
Daca in primele trei luni ale acestui an consumul de bere a fost de 2,8 milioane hectolitri, estimarile de consum pentru perioada urmatoare sunt dificil de realizat, crede directorul executiv al asociatiei Berarii Romaniei, Constantin Bratu.
"Nu putem estima cum va evolua piata in acest an, pentru ca in 2010 de exemplu piata a scazut in primul semestru dar a crescut in a doua jumatate a anului. In schimb, in 2009 ambele semestre au fost de scadere", a spus Bratu, citat de
Mediafax.
Ce se stie insa e ca romanii prefera sa bea bere acasa, 70-75% din total fiind cumparata pentru consumul la domiciliu, in vreme ce restul se consuma in baruri si restaurante. Totodata, 49% din vanzari sunt reprezentate de berea la PET, 32% de berea la sticla, 16% doza, iar 3% draught.
Potrivit reprezentantului asociatiei Berarii Romaniei, un roman trebuie sa munceasca 30 de minute pentru a putea cumpara un litru de bere, mult peste media europeana, de opt minute.
Circa 99% din berea vanduta in Romania este produsa local, piata de profil fiind estimata la doua miliarde de euro.