6 decembrie 1897 - Londra a devenit primul oras din lume care a autorizat taxiurile
decembrielondrafrantacosturitaxiuricompanii
In secolul al XVII-lea existau atat la Londra cat si la Paris calesti trase de cai, care in schimbul unei taxe negociate cu vizitiul te trasportau dintr-un loc in altul. Nu exista insa nicio lege care sa puna in regula acest tip de transport de persoane. La Londra exista o mica reglementare inca din 1635 care insa punea in ordine doar conditiile in care se putea face inchirierea.
Termenul de taxi vine din limba germana, mai precis de la inventatorul Friedrich Wilhelm Gustav Bruhn, care a lucrat pentru compania Westendarp & Pieper, ce avea sediul la Hamburg. Gottlieb Daimler a conceput primul taxi in Germania, care a inceput sa opereze la Stuttgart in 1897.
“Vagoanele Hackney” (sau cabinele negre) au fost primele taxiuri autorizate sa circule la Londra, care a devenit astfel primul oras din lume ce a reglementat acest gen de trasport. Autorizarea se referea la posibilitatea de a putea opri oriunde, daca conditiile atmosferice erau neprielnice (ploaie, ninsoare, grindina etc). Costurile erau calculate in functie de distanta si nu includeau o taxa fixa de pornire. Tot in 1897, la Londra au fost introduse in circulatie un numar de 25 de autovehicule propulsate de motoare electrice. Un an mai tarziu doar 15 dintre acestea mai circulau din cauza costurilor extrem de mari de exploatare si a autonomiei reduse. In 1906 existau peste 100 de taxiuri care circulau la Londra.
La Paris taxiurile au inceput sa circule in 1899, iar la New York in 1907. Harry N. Allen a fost cel care a avut ideea de a vopsi taxiurile din New York in galben pentru a fi mai vizibile. In 1940 a aparut comunicatia prin radio, care a facilitat comandarea taxiurilor prin telefon.
In batalia de la Marna (5 septembrie - 14 septembrie 1914) din cei 10.000 de rezervisti francezi, 6.000 au fost transportati cu ajutorul flotei de taxiuri (600 de autovehicule), care circulau atunci pe teritoriul Frantei.