Amplasarea strategica a produselor pe raft
hipermarketpreturivanzariclientireduceriproduse
Te-ai gandit vreodata ca produsele din supermarket sunt asezate strategic pentru a te face sa cumperi mai mult decat ai nevoie?
Iata cateva motive care sustin aceasta afirmatie:
Lactatele se afla la finalul magazinului, in timp ce cele mai multe produse ieftine se gasesc chiar langa casa. De ce? Pentru ca cercetatorii au realizat ca cei mai mult dintre oameni cumpara lapte, branza si oua, astfel pe drumul lor spre acest raft, sunt tentati sa puna in cos si alte produse cum ar fi dulciuri, bautura, mezeluri.
In cele mai multe dintre centrele comerciale, produse aflate la reduceri sau care beneficiaza de promotii sunt pozitionate in imediata apropiere a unor produse similare, dar cu mult mai scumpe, poate, poate un client neatent va pune in cos alimentele cu pret mai mare.
De obicei oamenii cand isi asteapta randul la casa se plictisesc din cauza aglomeratiei si iau de pe raft o revista, un pachet de guma de mestecat, sau alte produse asezate in mod deliberat in acea zona.
Nivelul produselor pe raft este proportional cu inaltimea clientilor carora li se adreseaza, astfel jucariile si produsele pentru copii sunt asezate cat mai jos, pentru a atrage atentia micutilor.
Cardurile de fidelitate preferate de multi cumparatori au scopul de a-i ajuta pe angajatii departamentului de vanzari sa observe comportamentul de consum al clientilor prin informatiile stocate,astfel ajutand compania sa-si maximizeze profiturile.