Atentie! Modelele si hostesele sexy nu vand intotdeauna
modelehostesepromovare produsecosmeticereclame
Se spune ca frumusetea vinde. Angajarea de persoane (in general femei) atractive pentru promovarea de produse si servicii se face de sute de ani. Dar atentie, modelele si hostesele sexy pot influenta vanzarile doar in anumite situatii, arata un studiu publicat in Journal of Consumer Research. Contextul este cel care conteaza.
Dupa mai multe experimente, cercetatorii au ajuns la concluzia ca o persoana atractiva poate declansa un sentiment pozitiv vizavi de un produs daca apare in fata spectatorilor/telespectatorilor inainte de o reclama sau prezentare a produsul respectiv. Farmecele sale pot creea o stare pozitiva in randul audientei, care se mentine atunci cand produsul este prezentat. Atunci cand persoana atractiva apare in acelasi cadru cu produsul, efectul se reduce, deoarece modelul distrage atentia de la produs, scrie
ScienceBlog.com.
Uneori si plasarea in acelasi cadru a persoanei atractive cu produsul functioneaza. De exemplu: reclamele la cosmetice. Insa doar in cazurile in care potentialul client crede ca articolul prezentat il poate ajuta sa-si imbunatateasca imaginea. In cazul celor care au o buna parare despre ei insisi, o astfel de tactica va esua.