Cati oameni isi cumpara alimente prin intermediul internetului?
amazonwal-martvanzari onlinecanalalimentetehnologia
Shopping-ul online a prins aripi in fata magazinelor fizice, in privinta tuturor aspectelor. Totusi, pentru un tip de retailer, magazinele propriu-zise raman singura solutie.
Chiar daca unele companii importante, precum Amazon si Wal-Mart experimenteaza vanzarea de alimente prin intermediul internetului, un nou studiu PwC arata ca doar 1% dintre cosumatori au declarat ca online shopping-ul reprezinta principala modalitatea prin care isi cumpara alimente.
Acest lucru se intampla chiar daca cei 1.000 de respondenti ai studiului au acces la aceasta optiune.
Analiza transforma segmentul intr-unul defavorizat, comparativ cu baza de consumatori web-centric, care va genera vanzari online de 294 miliarde dolari in 2014; de asemenea, vanzarile din retailul online insumeaza 9% din vanzari in SUA, potrivit Forrester Research.
"Chiar daca comertul online se situeaza pe crestere, acest aspect nu este valabil in cazul cumparatorilor, nici acum si nici in viitorul apropiat", precizeaza studiul PwC.
"Exista un obstacol urias: Nu poti sa atingi un produs pe internet...".
Consumatorii vor sa vada cu ochii lor daca produsele alimentare sunt sau nu proaspete.
Potrivit Forrester, alimentele insumeaza doar 2,2% din vanzarile online. 83% dintre consumatori prefera sa-si cumpere proviziile de la piata.
"Chiar daca aceste canale online nu reprezinta cel mai bun mod prin care putem achizitiona alimente, tehnologia joaca un rol major in evolutia experientei cumparaturilor prin intermediul internetului", a declarat Sabina Saksena, director al PwC SUA.
"Vanzatorii de alimente care inoveaza si construiesc canale pentru a indeplini cererea vor avea cel mai mult succes", a spus Sabina Saksena.