Coca-Cola se va concentra mai mult asupra francizarii
coca-colaceogrupamerica latinafrancizamuhtar kent
De la 1 ianuarie 2014, business-ul intergrat nord-american al Coca-Cola va fi impartit intr-o companie traditionala si alta care urmeaza modelul francizarii sistemului de imbuteliere.
Compania va fi formata din doua unitati: Coca-Cola North America si Coca-Cola Refreshments.
"In prezent, ne folosim de flexibilitatea brandului pentru a reveni la o forma mai traditionala in America de Nord, fapt ce ne va ajuta sa ne concentram mai mult asupra executiei si va accelera procesul de refrancizare a sistemului nostru de imbuteliere pe o piata de mare amploare", a spus CEO-ul Coca-Cola, Muhtar Kent.
Coca-Cola a anuntat in aprilie 2013 ca va reveni la modelul de franciza in SUA. In 2010, Coca-Cola a platit 12,3 miliarde dolari pentru a cumpara cel mai mare imbuteliator al sau din SUA, securizandu-si controlul asupra productiei si distributiei.
Prin francizarea Coca-Cola, compania reduce costurile asociate intretinerii parcului de camioane de livrare si depozite, dar isi pastreaza controlul asupra procesului de imbuteliere.
Coca-Cola a anuntat totodata ca seful diviziilor sale din SUA, Steve Cahillane, va parasi compania. Cahillance a fost vazut in trecut drept un posibil succesor al lui Muhtar Kent.
Ahmet Bozer, presedintele Coca-Cola International, va prelua sefia Grupului Coca-Cola din America Latina, in procesul de restructurare, devenind astfel omul de baza al actualului CEO.