De ce amana Turcia constructia celui mai mare aeroport din lume, aflat pe malul Marii Negre
turciainstanbulataturk
In urmatorii cinci ani, Turcia intentioneaza sa deschida ceea ce ar putea fi cel mai mare aeroport din lume, un gigant cu sase piste pozitionat pe malul Marii Negre, care ar putea primi 150 de milioane de pasageri anual.
Guvernul a considerat noul aeroport ca fiind „cel mai mare proiect de infrastructura dezvoltat vreodata in Turcia”.
Contractul care cuprinde constructia aeroportului si intretinerea lui pe o perioada de 25 de ani a fost scos in luna mai la licitatie pentru o suma record de 22 miliarde de dolari, scrie
Financial Times.
Dar, pe fondul incertitudinilor cu privire la finantarea proiectului, Turcia a inceput sa extinda capacitatea aeroportului existent, Istanbul Ataturk, tocmai locatia care ar fi trebuit inlocuita de viitoarea constructie.
In timp ce Ataturk functioneaza la limita capacitatii sale, mediul economic actual indica faptul ca obiectivele ambitioase de infrastructura ale tarii ar putea fi amanate sau abandonate.
Ministrul Transporturilor din Turcia a sugerat ca firmele straine sunt invidioase si au inceput sa comploteze impotriva noului aeroport, prezentand o intreaga teorie a conspiratiei.
Atilla Yesilada, partener la GlobalSource Partners, o firma de consultanta din Instanbul, estimeaza ca proiectele de dezvoltare aflate in curs ar putea adauga 250 de miliarde de dolari la datoria externa a tarii in urmatorul deceniu, in timp ce investitiile straine vor scadea.
„Pe fondul cresterii globale a ratelor de dobanda, unele dintre proiectele cu perioade foarte lungi de amortizare ar putea fi amanate”,a adaugat Yesilada.
Ataturk este in prezent cel de-al cincilea aeroport din Europa si ansamblul care inregistreaza cea mai mare crestere de pe continent, cu un avans al traficului de pasageri cu 16% in primele 8 luni ale anului comparativ cu perioada similara din 2012.
Foto: Wikipedia.