Germania: Sfarsitul supermarket-urilor cu discount?
aldilidlgermaniapreturidiscountmajorare
Preturile la supermarketurile cu discount din Germania Aldi si Lidl au crescut mai rapid decat cele exercitate de competitorii mai scumpi, releva un studiu GfK, prezentat joi.
Consumatorii din cele mai ieftine supermarketuri din Germania au platit in august cu 4% mai mult pentru produsele achizitionate, decat in urma cu un an, in timp ce in "supermarketurile obisnuite", dupa cum le numeste GfK, preturile s-au majorat cu 1,6%.
Expertul comercial GfK, Robert Keckes, a declarat ca majorarile semnificative lunare de preturi se petrec inca din luna martie. Preturile au crescut mai repede decat inflatia, care se situeaza la 1,5%.
Majorarea de preturi nu afecteaza insa afacerile Lidl si Aldi. Aldi evolueaza excelent in Marea Britanie, unde profitul sau a crescut cu 41% in 2012, fata de anul anterior.
In Germania, supermarketurile cu discount-uri, in medie, au inregistrat o crestere a profiturilor cu 4,6%, in primele sapte luni ale lui 2013. Intre timp, alte supermarketuri din tara mentionata au inregistrat o crestere a profiturilor de 3,2%.
Analistii GfK spun ca ramane de vazut in ce masura vor mai majora supermarketurile preturile, in Germania. Clientii au observat ca diferentele de preturi intre supermarketuri sunt tot mai reduse, conchide Keckes.