Luxul se vinde bine si pe criza
crizaluxlvmhbunuridatoriicrestere
Industria luxului pare sa nu fie "in ton" cu criza datoriilor sau cu deja celebrele masuri de austeritate adoptate in mai toate statele dezvoltate.
Producatorul de bunuri de lux LVMH nu anticipeaza scaderea cererii in Europa sau Statele Unite, in pofida conditiilor economice dificile, a declarat Yves Carcelle, seful diviziei de moda si articole din piele a grupului.
"Chiar si in perioade de criza, oamenii vor sa se rasfete. Nu vedem semne de scadere a cererii in Europa sau America. Lumea luxului nu se supune acelorasi reguli", a afirmat Carcelle, la inaugurarea unui magazin Louis Vuitton in Singapore.
Carcelle a spus ca LVMH va deschide mai putine magazine, dar le va extinde pe cele existente, deoarece "retailul de lux trebuie sa fie o experienta a luxului".
Japonia este cea mai mare piata a produselor de lux din lume, iar principala clientela este formata din chinezi, care fac intens cumparaturi atunci cand calatoresc in Singapore, Hong Kong, Macao si Paris, a spus Carcelle.
Vanzarile de bunuri de lux din China sunt asteptate sa creasca cu 18% pe an, la 180 miliarde yuani (28,2 miliarde dolari), in perioada 2010 - 2015, potrivit companiei de consultanta McKinsey.
In primul semestru, profitul net al LVMH a crescut cu 25%, la 1,31 miliarde de euro.