Ministrul Comunicatiilor: Pregatim o platforma de comert electronic, integrata la nivel national
ministrul comunicatiilorplatformacomert electronicrazvan mustealegumefructeimm-uri
"Pregatim o platforma de comert electronic, integrata la nivel national, prin care sa-i scoatem din anonimat pe micii producatori de la tara si sa-i ducem pe piata globala, care asigura putere de cumparare", a anuntat miercuri Razvan Mustea (foto), ministrul Comunicatiilor in cadrul unui forum pentru IMM-uri.
Potrivit acestuia, platforma se va adresa "inclusiv producatorilor de cereale, legume, fructe, lactate, manufacturi, tesaturi, oua incondeiate, sculpturi" si a dat ca exemplu "Coreea de Sud unde in 2010, printr-o astfel de platforma s-a vandut orez, in valoare de 20 de milioane de dolari".
In cadrul unui discurs sustinut de Razvan Mustea si citat de
HotNews.ro, noul ministru aduce in discutie importanta prezentei pe internet a intreprinderilor mici si mijlocii:
"Un mare castig ar fi sa reusim sa aducem toate IMM-urile in online. Daca fiecare firma o sa aiba site-ul ei, creste competitivitatea si asta inseamna noi oportunitati de business. Intreprinzatorii mici si mijlocii vor da de lucru altor intreprinzatori mici si mijlocii. Si ca sa va convingeti ca nu e doar o poveste frumoasa, urmariti exemplul Poloniei. Se cheama "revolutia internetului". Aceasta "caravana a site-urilor" a inceput in 2010 si a avut ca scop resuscitarea economiei prin aducerea mai multor afaceri, in online. Altfel spus, peste 30 de mii de website-uri au fost create de la lansare si peste 5 mii de companii au fost instruite. Care este impactul on-line-ul asupra PIB-ului unei tari? Ne putem uita la Marea Britanie, care a ajuns ca pentru fiecare lira importata, sa exporte aproape 3. Deci, daca, in Marea Britanie, se va ajunge in 2015, ca doar domeniul online-ului sa detina 10 la suta din PIB, imaginati-va cati bani ar putea aduce online-ul la PIB-ul Romaniei, avand in vedere ca, la noi, este inca un domeniu semivirgin", a subliniat Razvan Mustea.