Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Produsele de IT si telecom contribuie la cresterea vanzarilor Flanco cu 12% pe primul semestru al anului

Produsele de IT si telecom contribuie la cresterea vanzarilor Flanco cu 12% pe primul semestru al anului
de la 20 Aug. 2013
Produsele de IT si telecom contribuie la cresterea vanzarilor Flanco cu 12% pe primul semestru al anului Tags: produseitvioleta lucavanzareconsultantivanzari

Flanco a inregistrat vanzari in crestere cu 12% comparativ cu aceeasi perioada din 2012. Principalele motoare de crestere pentru companie au provenit din zona produselor IT, telecom si electrocasnice mici.

Piata totala de electronice, electrocasnice, IT si echipamente de telecomunicatii a crescut cu 5% pe primul semestru, la nivel valoric exprimat in lei, avansul cel mai puternic (de peste 10%) fiind inregistrat de categoriile IT si telecom.
 
Flanco a inregistrat schimbari de preferinte si comportament de cumparare in interiorul categoriei IT – toate acestea indicand apetenta crescuta a clientilor catre mobilitate. In portofoliul de produse IT comercializate de companie notebook-urile continua sa domine, dar cu o cota in scadere, de la 71% in primul semestru al lui 2012, la 64% anul acesta, in favoarea altor categorii. Cota notebook-urilor este preluata de segmentul tabletelor, care creste continuu, de la 10% - cat inregistra anul trecut - la 23% la jumatatea acestui an. Vanzarile de accesorii pentru tablete cresc si ele, in timp ce echipamentele IT de birou – PC-uri si display-uri – continua sa scada, ajungand la o cota de numai 8,5% din totalul vanzarilor de produse IT ale Flanco. 
 
Avansul echipamentelor de telecomunicatii, de peste 40% la nivel de piata ‚libera’, a fost determinat de cresterea constanta si substantiala pe segmentul smartphones. Pentru Flanco, acest segment a fost unul nou introdus in portofoliu, in septembrie 2012, fapt care nu permite inca un calcul procentual raportat la o baza semnificativa, dar cresterea neta pe care a generat-o la nivelul intregii categorii a fost considerabila.
 
„Alegerea de a ne concentra pe segmentele de produse – IT si telecomunicatii - aflate intr-o continua expansiune a venit in mod firesc, gratie unui model de business agil si mereu orientat catre consumatori, catre nevoile si asteptarile lor,” explica Violeta Luca. „Nivelul de penetrare a telefoanelor inteligente in Romania este de aproximativ 27%, dar el ajunge la peste 65% in pietele mature. Acest fapt indica un potential de crestere foarte bun pentru noi si un apetit general al clientilor catre mobilitate.”
 
Flanco a depasit ritmul de crestere al pietei si in categoria electrocasnicelor mici. Datele la nivel de piata indica o crestere a vanzarilor la aceste produse, de peste 5% pe primele sase luni ale anului, in timp ce rezultatele Flanco reflecta un salt de 14%. 
 
Electrocasnicele mari au inregistrat o crestere marginala, de aproximativ 1%, compania mentinand in vanzari acelasi ritm ca piata. Segmentul de electronice inregistreaza un usor declin, de aproximativ 4%, pe fondul in care cererea pentru televizoarele plate stagneaza, iar cea pentru aparatura foto si cea audio scade cu peste 10%.
 
„Relansarea electrocasnicelor mari si a electronicelor este legata de deblocarea creditarii – data fiind valoarea unitara mai mare a produselor - si de revenirea increderii populatiei in investitiile in bunuri de folosinta indelungata. Deblocarea segmentului imobiliar are si ea un rol esential, pentru ca utilarea cu electrocasnice si electronice este asociata cu schimbarea sau renovarea locuintei,” explica Violeta Luca. „Veniturile disponibile, mai reduse, sunt acum directionate catre produsele IT si telecom, cu un ritm de uzura morala mai accelerat. Ele ofera satisfactia pe care nu demult consumatorii o cautau in achizitia de televizoare.”
 
Flanco a continuat programul de modernizare a spatiilor de vanzare, investind de la inceputul anului aproximativ 450.000 EUR in reamenajarea a zece magazine. Retailerul va deschide, pana la finalul anului, inca doua magazine de referinta, in centre comerciale din Bucuresti si Ploiesti. Astfel, numarul magazinelor din retea ajunge la 80.
 
“Pe langa investitia in mobilier si amenajare, am considerat extrem de importanta investitia in oameni – in traininguri si in instrumente de formare continua pe care le-am introdus la nivel de companie,” spune Violeta Luca. “Elementul principal al experientei de cumparare Flanco este interactiunea cu consultantii de vanzari, reprezentantii nostri in fata clientului. Am investit mult si continuam sa investim in competentele lor profesionale si in formarea unei atitudini corecte, asa incat clientii sa simta ca pot lua informat deciziile de cumparare si ca fac alegerea cea mai buna venind la Flanco.”
 
Modificarile structurale aparute in portofoliul produselor vandute – cu o crestere tot mai mare a ponderii categoriilor IT si telecom – determina atat nevoi de training specializat la nivelul personalului de vanzare, cat si o ajustare a strategiei comerciale si optimizarea continua a costurilor, tinand cont de faptul ca marjele de profit la aceste produse sunt mai mici. Compania a inceput, de altfel, un program de optimizare a spatiilor de vanzare, atat ca organizare, cat si ca locatie si costuri, asa incat acestea sa reflecte mai bine portofoliul de produse in dinamica lui.
 
“Am cautat sa remodelam si sa eficientizam infrastructura de vanzare de care dispunem, ca sa raspundem cat mai bine unei piete care se transforma, modelata de consumatorii care, pe masura ce tehnologia joaca un rol tot mai mare in viata lor de zi cu zi, devin mai exigenti”, spune Violeta Luca. “Ei isi doresc sa invete de la consultantii nostri de vanzari cat mai multe despre ceea ce vor sa cumpere, pentru a putea maximiza beneficiile achizitiilor facute, iar noi invatam, la randul nostru, de la ei, pregatindu-ne astfel pentru modelul de maine al retailului.”


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Manager de succes - 6 strategii imbatabile".

Consilier Managementul Deseurilor

Descarca Alerter Manager.ro



Cele mai citite stiri




Ultimele comentarii



Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Din fericire, NU scriem despre
cancan, showbiz, lifestyle sau scandal.

Adauga e-mailul tau pentru Stiri din Romania reala, cu informatii zilnice, articole din economie, politic si administrativ.

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Advertisement