Produsele de IT si telecom contribuie la cresterea vanzarilor Flanco cu 12% pe primul semestru al anului

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Produsele de IT si telecom contribuie la cresterea vanzarilor Flanco cu 12% pe primul semestru al anului Produsele de IT si telecom contribuie la cresterea vanzarilor Flanco cu 12% pe primul semestru al anului
de Manager.ro la 20 Aug. 2013
Urmareste-ne pe Google News
produseitvioleta lucavanzareconsultantivanzari

Flanco a inregistrat vanzari in crestere cu 12% comparativ cu aceeasi perioada din 2012. Principalele motoare de crestere pentru companie au provenit din zona produselor IT, telecom si electrocasnice mici.

Piata totala de electronice, electrocasnice, IT si echipamente de telecomunicatii a crescut cu 5% pe primul semestru, la nivel valoric exprimat in lei, avansul cel mai puternic (de peste 10%) fiind inregistrat de categoriile IT si telecom.
 
Flanco a inregistrat schimbari de preferinte si comportament de cumparare in interiorul categoriei IT – toate acestea indicand apetenta crescuta a clientilor catre mobilitate. In portofoliul de produse IT comercializate de companie notebook-urile continua sa domine, dar cu o cota in scadere, de la 71% in primul semestru al lui 2012, la 64% anul acesta, in favoarea altor categorii. Cota notebook-urilor este preluata de segmentul tabletelor, care creste continuu, de la 10% - cat inregistra anul trecut - la 23% la jumatatea acestui an. Vanzarile de accesorii pentru tablete cresc si ele, in timp ce echipamentele IT de birou – PC-uri si display-uri – continua sa scada, ajungand la o cota de numai 8,5% din totalul vanzarilor de produse IT ale Flanco. 
 
Avansul echipamentelor de telecomunicatii, de peste 40% la nivel de piata ‚libera’, a fost determinat de cresterea constanta si substantiala pe segmentul smartphones. Pentru Flanco, acest segment a fost unul nou introdus in portofoliu, in septembrie 2012, fapt care nu permite inca un calcul procentual raportat la o baza semnificativa, dar cresterea neta pe care a generat-o la nivelul intregii categorii a fost considerabila.
 
„Alegerea de a ne concentra pe segmentele de produse – IT si telecomunicatii - aflate intr-o continua expansiune a venit in mod firesc, gratie unui model de business agil si mereu orientat catre consumatori, catre nevoile si asteptarile lor,” explica Violeta Luca. „Nivelul de penetrare a telefoanelor inteligente in Romania este de aproximativ 27%, dar el ajunge la peste 65% in pietele mature. Acest fapt indica un potential de crestere foarte bun pentru noi si un apetit general al clientilor catre mobilitate.”
 
Flanco a depasit ritmul de crestere al pietei si in categoria electrocasnicelor mici. Datele la nivel de piata indica o crestere a vanzarilor la aceste produse, de peste 5% pe primele sase luni ale anului, in timp ce rezultatele Flanco reflecta un salt de 14%. 
 
Electrocasnicele mari au inregistrat o crestere marginala, de aproximativ 1%, compania mentinand in vanzari acelasi ritm ca piata. Segmentul de electronice inregistreaza un usor declin, de aproximativ 4%, pe fondul in care cererea pentru televizoarele plate stagneaza, iar cea pentru aparatura foto si cea audio scade cu peste 10%.
 
„Relansarea electrocasnicelor mari si a electronicelor este legata de deblocarea creditarii – data fiind valoarea unitara mai mare a produselor - si de revenirea increderii populatiei in investitiile in bunuri de folosinta indelungata. Deblocarea segmentului imobiliar are si ea un rol esential, pentru ca utilarea cu electrocasnice si electronice este asociata cu schimbarea sau renovarea locuintei,” explica Violeta Luca. „Veniturile disponibile, mai reduse, sunt acum directionate catre produsele IT si telecom, cu un ritm de uzura morala mai accelerat. Ele ofera satisfactia pe care nu demult consumatorii o cautau in achizitia de televizoare.”
 
Flanco a continuat programul de modernizare a spatiilor de vanzare, investind de la inceputul anului aproximativ 450.000 EUR in reamenajarea a zece magazine. Retailerul va deschide, pana la finalul anului, inca doua magazine de referinta, in centre comerciale din Bucuresti si Ploiesti. Astfel, numarul magazinelor din retea ajunge la 80.
 
“Pe langa investitia in mobilier si amenajare, am considerat extrem de importanta investitia in oameni – in traininguri si in instrumente de formare continua pe care le-am introdus la nivel de companie,” spune Violeta Luca. “Elementul principal al experientei de cumparare Flanco este interactiunea cu consultantii de vanzari, reprezentantii nostri in fata clientului. Am investit mult si continuam sa investim in competentele lor profesionale si in formarea unei atitudini corecte, asa incat clientii sa simta ca pot lua informat deciziile de cumparare si ca fac alegerea cea mai buna venind la Flanco.”
 
Modificarile structurale aparute in portofoliul produselor vandute – cu o crestere tot mai mare a ponderii categoriilor IT si telecom – determina atat nevoi de training specializat la nivelul personalului de vanzare, cat si o ajustare a strategiei comerciale si optimizarea continua a costurilor, tinand cont de faptul ca marjele de profit la aceste produse sunt mai mici. Compania a inceput, de altfel, un program de optimizare a spatiilor de vanzare, atat ca organizare, cat si ca locatie si costuri, asa incat acestea sa reflecte mai bine portofoliul de produse in dinamica lui.
 
“Am cautat sa remodelam si sa eficientizam infrastructura de vanzare de care dispunem, ca sa raspundem cat mai bine unei piete care se transforma, modelata de consumatorii care, pe masura ce tehnologia joaca un rol tot mai mare in viata lor de zi cu zi, devin mai exigenti”, spune Violeta Luca. “Ei isi doresc sa invete de la consultantii nostri de vanzari cat mai multe despre ceea ce vor sa cumpere, pentru a putea maximiza beneficiile achizitiilor facute, iar noi invatam, la randul nostru, de la ei, pregatindu-ne astfel pentru modelul de maine al retailului.”

Ultimele NOUTATI

6 sfaturi pentru a te prezenta impecabil in timpul calatoriilor de afaceri
Business

6 sfaturi pentru a te prezenta impecabil in timpul calatoriilor de afaceri

today26 Apr. 2024
PEPE inregistreaza o crestere de 15% dupa listare pe Coinbase. In ce directie se indreapta Dogeverse? (P)
Business

PEPE inregistreaza o crestere de 15% dupa listare pe Coinbase. In ce directie se indreapta Dogeverse? (P)

today26 Apr. 2024
Pune co-crearea in practica prin Idea Morph
Life Style

Pune co-crearea in practica prin Idea Morph

today26 Apr. 2024
Top 5 motive pentru ca proprietarii de afaceri si terase HoReCa sa investeasca in acoperiri cu pergole de inalta calitate
Business

Top 5 motive pentru ca proprietarii de afaceri si terase HoReCa sa investeasca in acoperiri cu pergole de inalta calitate

today26 Apr. 2024
5 idei profitabile de afaceri in agricultura
Business

5 idei profitabile de afaceri in agricultura

today26 Apr. 2024
Ce se intampla cu cele 5 milioane de pensii, inainte de Paste: cand intra toti banii pe card
Economie

Ce se intampla cu cele 5 milioane de pensii, inainte de Paste: cand intra toti banii pe card

today26 Apr. 2024
Guvernul modifica din nou Codul fiscal:  romanii care au locuinte scumpe se vor trezi somati de ANAF
Economie

Guvernul modifica din nou Codul fiscal: romanii care au locuinte scumpe se vor trezi somati de ANAF

today26 Apr. 2024
Specialist in Finante: Desi cresc impozitele, se adanceste deficitul, ceea ce inseamna ca statul risipeste prea mult banul public
Economie

Specialist in Finante: Desi cresc impozitele, se adanceste deficitul, ceea ce inseamna ca statul risipeste prea mult banul public

today26 Apr. 2024
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Pune co-crearea in practica prin Idea Morph
Life Style

Pune co-crearea in practica prin Idea Morph

today26 Apr. 2024
Top 5 motive pentru ca proprietarii de afaceri si terase HoReCa sa investeasca in acoperiri cu pergole de inalta calitate
Business

Top 5 motive pentru ca proprietarii de afaceri si terase HoReCa sa investeasca in acoperiri cu pergole de inalta calitate

today26 Apr. 2024
5 idei profitabile de afaceri in agricultura
Business

5 idei profitabile de afaceri in agricultura

today26 Apr. 2024
Ce se intampla cu cele 5 milioane de pensii, inainte de Paste: cand intra toti banii pe card
Economie

Ce se intampla cu cele 5 milioane de pensii, inainte de Paste: cand intra toti banii pe card

today26 Apr. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x