Profitul Yum Brands, stimulat de revenirea de pe piata chineza
yum brandsrestauranteprofituricompaniieconomiechina
Yum Brands, proprietarul lanturilor fast food KFC si Pizza Hut, a inregistrat un profit trimestrial in crestere cu 18%, datorita revenirii vanzarilor pe piata chineza.
Compania a inregistrat profituri nete de 399 milioane dolari in primele trei luni ale anului (pana la data de 22 martie 2014), in crestere de la 337 milioane dolari, performanta obtinuta in aceeasi perioada a anului trecut.
Vanzarile in restaurantele din China au crescut cu 9% fata de anul anterior, iar cele ale KFC s-au majorat cu 11%.
Vanzarile Yum in China s-au prabusit dupa o informatie din 2012, care arata ca doi din furnizorii sai au trimis spre restaurante pui cu un continut excesiv de antibiotice.
Pe masura ce Yum Brands a inceput sa-si revina in urma acuzatiilor, au aparut temerile privind gripa aviara in China, un alt factor care a afectat vanzarile.
Vanzarile in restaurantele KFC din China, una din cele mai mari piete ale Yum Brands, au scazut cu 15% in 2013, iar profiturile au fost cu 32% mai mici in anul amintit.
Compania a facut tot ce i-a stat in putinta pentru a recastiga increderea consumatorilor.
CEO-ul Yum, David Novak, a declarat ca ultimele evolutii din China reprezinta semnele revenirii companiei.
"Tinand cont de rezultatele bune ale KFC si Pizza Hut, estimam ca vom inaugura cel putin 700 noi unitati in China, la nivelul acestui an, pe masura ce ne capitalizam pozitia fruntasa in cea mai oportuna economie a lumii", a spus David Novak.
Potrivit lui Novak, profiturile companiei vor creste in acest an cu 20%.