Rakuten Inc. din Japonia vrea sa depaseasca Amazon si Ebay pe pamant european
rakutenjaponiaebayamazonafaceritranzactiicompaniesite
Cel mai mare retailer online japonez, Rakuten Inc., vrea sa se dezvolte in Europa, pentru a concura cu Ebay si Amazon.
Potrivit
Bloomberg, Rakuten planuieste sa vina in Europa cu o reteta inovatoare a mallului "de internet", care a generat in Japonia afaceri de 4,2 miliarde de dolari, din 2005 pana in prezent. Rakuten va vinde diverse bunuri, servicii, pachete turistice, servicii de banking si gadgeturi, precum tablete si smartphone-uri.
Japonezii doresc sa achizitioneze in cel mai scurt timp magazinul de mobila Redcats si site-ul de DVD-uri si produse electronice Play Ltd din Anglia. Pentru a preintampina vanzarea de falsuri, Rakuten a semnat un acord cu Luis Vuitton.
In 2010, Rakuten a cumparat site-ul american Buy.com pentru 250 de milioane de dolari, precum si site-ul francez PriceMinister, pentru 293 de milioane de dolari. Rakuten spera sa depaseasca Amazon.com, care detine insa o suprematie greu de egalat. Site-ul american a fost accesat de 56 de milioane de utilizatori din Germania, Marea Britanie si Franta.
Compania nipona Rakuten valoreaza 11,8 miliarde de dolari si intermediaza tranzactiile a peste 22.000 de clienti pe un singur site online. Veniturile platformei sunt generate in mare parte de comisionul perceput la tranzactii.
Pierre Kosciusko-Morizet, in varsta de 34 de ani, a fost angajat la Rakuten Inc. in urma achizitiei de catre japonezi a site-ului sau, PriceMinister.com. In prezent, Morizet se ocupa de extinderea europeana a platformei Rakuten.
"Vrem sa implementam modelul de business al Rakuten in tarile dezvoltate ale Europei. Exista o disponibilitate maxima in privinta investitiei si a extinderii rapide", a declarat Morizet.