STUDIU: Romanii prefera sa vada publicitate la televizor si pe panouri stradale. SMS-urile ii agaseaza
studiuromanipublicitatepublicitate tvpublicitate stradalasmsgfk romania
Televiziunea si panourile stradale sunt mediile pe care romanii prefera sa vada publicitate, potrivit unui raport al companiei de cercetare GfK Romania.
Televiziunea ramane in continuare suportul media preferat in campaniile publicitare. Astfel, 73% dintre consumatorii din mediul urban utilizatori de internet sunt de parere ca o marca ar trebui sa comunice cu ei prin intermediul acestui canal. "In general, reclamele de la televizor sunt considerate amuzante, informative si in mare masura originale. Mai mult decat atat, aproape doua treimi dintre consumatorii din mediul urban sunt dispusi sa cumpere un produs in urma vizionarii unei reclame de la televizor", se arata intr-un comunicat al GfK Romania.
Al doilea mediu prin care respondentii (67%) considera ca o marca ar trebui sa comunice cu consumatorii sunt panourile stradale. Acestea sunt considerate mult mai potrivite de catre persoanele "in miscare", mai precis tinerii cu varste cuprinse intre 15 si 17 de ani.
Urmeaza, in ordinea preferintelor, reclamele din ziare/reviste (60%), reclamele de pe fluturasi/brosuri publicitare (57%), reclamele de pe internet (56%) si reclamele de la radio (44%).
Reclamele prin intermediul SMS-urilor sunt considerate cel mai putin adecvate de catre consumatori. "Din cauza limitarilor acestori tipuri de reclame, ele nu sunt considerate nici amuzante si nici creative, neavand forta altor tipuri de reclame de a determina cumpararea unui produs", arata GfK.
Ce reclame doresc sa vada consumatorii:
1. Produse IT, electronice si electrocasnice - 25%
2. Produse cosmetice - 18%
3. Produse alimentare 15%.