Vanzarile Carrefour in T1 2014, pe crestere
carrefourhypermarketactiuni carrefourvanzaribraziliafranta
Carrefour, cel mai mare retailer din Europa, a avut vanzari in crestere la nivelul T1 2014, datorita pietei din Brazilia, a doua ca marime dupa Franta; vanzarile Carrefour au crescut si in Spania, pentru al doilea trimestru la rand.
Vanzarile in hypermarketurile franceze au scazut din cauza "razboiului preturilor", in timp ce piata chineza, una emergenta pentru Carrefour, a ramas modesta.
Directorul financiar al Carrefour, Pierre-Jean Sivignon, a declarat joi ca grupul ar putea inregistra un profit operational de 2,38 miliarde euro in acest an.
Carrefour incearca sa revina pe crestere puternica in Europa, unde inregistreaza 73% din vanzari.
Formatul hypermarketului nu mai este pe placul consumatorilor, care prefera, in prezent, magazinele mai apropiate de casa si comertul online.
Cel mai mare retailer din lume, dupa Wal-Mart, a precizat ca vanzarile in T1 2014 au ajuns la 19,79 miliarde euro, fiind apropiate de estimarile analistilor de 19,83 miliarde euro.
Vanzarile din primul trimestru al acestui an au fost influentate si de "intarzierea" Pastelui, care in acest an va fi in aprilie, ci nu in martie. De asemenea, preturile mai mici la carburanti au contribuit la cresterea vanzarilor Carrefour.
Vanzarile Carrefour au crescut cu 3,7% in acest trimestru, reprezentand o imbunatatire, fata de cresterea de 3,2% din T4 2013.
Acesta a fost "cel mai bun trimestru al Carrefour-ului din ultimii doi ani", a spus Sivignon.
In Franta, care insumeaza jumatate din veniturile grupului, vanzarile hypermarketurilor Carrefour au crescut cu 0,7%, in scadere fata de procentul de 1,4% inregistrat in T4 2013.
In Spania, a treia cea mai mare piata globala pentru Carrefour, vanzarile au crescut cu 0,6%, dupa ce s-au majorat cu 0,2% in T4 2013 (prima crestere a companiei inregistrata in ultimii cinci ani).
Carrefour a anuntat ca vanzarile sale in Brazilia au crescut cu 6,4%, fata de 5,8% in T4 2013.
Vanzarile in magazinele Carrefour inaugurate de cel putin un an in China au scazut cu 3,1% in T1 2014 (in scadere fata de T4 2013).
Actiunile Carrefour au crescut in 2014 cu 0,7%, la 29,02 euro, iar capitalizarea de piata a companiei ajunge la 21 miliarde euro.