Vezi de ce chinezilor nu le plac papusile Barbie si nici magazinele de bricolaj
chinezipapusi barbiebricolajmattelhome depot
In martie 2009, cel mai mare producator mondial de jucarii, compania americana Mattel, isi deschidea un magazin urias in Shanghai, China. Acesta avea sase etaje in care erau expuse, printre multe alte jucarii, 875 de papusi Barbie.
La deschidera magazinului chinezii, curiosi, s-au calcat pe picioare sa il viziteze. Dupa doi ani compania inchidea magazinul din cauza vanzarilor foarte slabe.
Potrivit publicatiei Wall Street Journal, sondajele arata ca pentru consumatorii chinezi papusa Barbie nu este "suficient de serioasa" ca model pentru copiii lor. Unii au spus chiar ca este prea "sexy" pentru a fi potrivita pentru cei mici.
Se pare ca Mattel a intrat pe piata cu temele nefacute, fara a face un studiu de piata in prealabil.
O alta companie care s-a ars pe piata din China este Home Depot, care activeaza in industria de bricolaj. Anul trecut, HD a inchis jumatate din magazinele pe care le avea in statul asiatic. La fel ca in cazul Mattel, compania nu a sondat inainte piata. A presupus, gresit, ca in China cetatenii vor fi la fel de pasionati de bricolaj ca americanii.
In orasele mari din China, insa, sa-ti confectionezi singur anumite lucruri inseamna ca esti prea sarac pentru a pune pe altcineva sa le faca sau sa cumperi obiectele gata facute.
Compania se axeaza acum pe orasele mai mici, unde populatia are venituri mai mici.