Aproape 80% dintre romani si-ar cumpara electrocasnice smart, dar nu o fac din cauza preturilor ridicate
electrocasnice smartschimbare electrocasniceelectrocasnice romania
Reveal Marketing Research a derulat un studiu despre comportamentul de achizitie al romanilor privind categoria electrocasnicelor, analizand criteriile importante de alegere, precum si deschiderea consumatorilor fata de cumpararea produselor smart.
Conform studiului, desi peste jumatate dintre romani declara ca aleg in functie de performanta, doar 19% ar cumpara brandurile mai scumpe si considera ca merita sa investeasca in calitatea ridicata a produselor.
Citeste si:
Ghid al Ministerului Finantelor pentru aplicarea conditiilor pentru scutirea de TVA
Masina de spalat rufe (32%), televizorul (33%) si espressorul de cafea (25%) sunt principalele electrocasnice pentru care respondentii ar fi dispusi sa plateasca mai mult pentru a se bucura de o calitate mai buna.
Mai mult de jumatate dintre romani (53%) declara ca ar alege branduri cu preturi de mijloc, considerand ca este important sa gaseasca un echilibru intre pret si calitate.
Consumatorii cauta astfel de marci, in special pentru aspiratoare (64%), aragazuri (60%), frigidere (60%), cuptoare cu microunde (60%) sau blendere (59%). Aceasta tendinta se reflecta si in criteriile cele mai relevante in decizia de cumparare a romanilor.
Potrivit Reveal Marketing Research, 79% dintre romani afirma ca pretul este principalul criteriu de alegere a electrocasnicelor. Performanta se afla pe locul al doilea ca importanta, fiind mentionata de catre 61% dintre respondenti.
Doar 15% dintre respondenti declara ca ar opta pentru marci mai ieftine si nu considera ca merita sa investesti foarte mult in aceste produse. Mixerul (22%), foehnul (22%), fierul de calcat (20%) sau hota (17%) sunt produse pentru care romanii ar sacrifica o calitate ridicata pentru a putea plati un pret mai mic.
Pe langa pret si performanta, in decizia de cumparare conteaza si consumul de energie al electrocasnicelor, aspect mentionat de catre 50% dintre romani.
Tocmai de aceea, 77% dintre consumatori declara chiar ca ar fi dispusi sa investeasca in electrocasnice smart, dintre care 62% ar face acest lucru pentru a-si reduce costurile de energie electrica.
Totodata, 48% dintre respondenti sunt de parere ca aceste dispozitive sunt mai eficiente decat cele conventionale. Pe romani i-ar opri sa cumpere electrocasnice smart pretul ridicat al acestora, motiv mentionat de 78%.
Numai 12% dintre romani considera ca nu sunt utile, 10% sunt de parere ca sunt greu de folosit.
Foto: pexels.com