Cat costa o fotografie de la nunta folosita in scopuri publicitare
fotograf profesionistpoza nuntareclama pozareclama medicalaagentie de publicitate
Fotograful Allen Ayres din Texas a fost recent contact de o agentie de publicitate care vroia sa foloseasca una dintre fotografiile sale de la nunta pentru un client farmaceutic.
Ayres a vrut initial sa ceara 1.000 de dolari, insa si-a dat seama ca este mai bine sa ceara un sfat pe forum.
Cererea sa a fost vazuta de fotograful de nunta si blogerul John Mireles care l-a sfatuit sa tina cont de cinci aspecte: dimensiunea reproducerii, natura publicarii, aria geografica, durata utilizarii, drepturile asupra exclusivitatii.
Dupa ce Ayres a aflat ca fotografia va fi utilizata intr-o serie de reclame medicale, atat in print cat si in online, si ca agentia a cerut utilizarea exclusiv, Mireles l-a sfatuit sa ceara 15.000 de dolari.
Agentia nu a avut nimic impotriva, ci chiar a cerut un pret mai mare. Asadar, partile au ajuns la un contract semnat pe doi ani pentru suma e 18.000 de dolari. Astfel, utilizarea nationala este exclusiva si nelimitata in industria medicala.
Sfatul lui Mireles:
"De prea multe ori aud fotografi care isi cauta scuze pentru subevaluarea muncii lor "mi-a luat doar o poza pentru a poza", "a fost vorba despre o jumatate de zi", "voi face asta ieftin pentru a primi mai mult de lucru ulterior", "nu este munca mea regulata, asa ca nu e mare lucru", "eu nu am de gand sa fac altceva cu poza".
Uita toate acestea. Nu este vorba despre tine. Este vorba despre valoarea livrata clientului. Exista o multime de imagini mediocre in lume. Daca un client vrea una dintre ele, nu este important. Daca te vrea pe tine este pentru ca ai ceva special. Nu iti fie teama sa ceri un cost pentru unicitatea ta".