Cum sa dai lovitura in domeniul Resurselor Umane
resurse umaneangajatilideriprietenie
Este adevarat ca tehnologia ii ajuta extrem de mult pe angajatii departamentului de resurse umane, programele de sortare, telefoanele si interviurile in grup limitand riscul de a angaja persoana nepotrivita, insa este nevoie de mai mult de atat. Trebuie sa te implici personal!
Pentru o cariera de succes in domeniu Resurselor Umane, alege sa nu fi o persoana care lucreaza pe termen scurt in compania respectiva. Foloseste urmatoarele cinci idei interdependente pentru a urma drumul spre succes:
1) Invata sa ai incredere in oameni
Trebuie sa iti faci curaj sa vorbesti cu ceilalti oameni, fara a mai tine cont de ore, zile, grade sau recomandari. Tot ce ai nevoie sa stii despre posibilii vitori angajati ai companiei iti pot spune chiar ei. Nu ai nevoie de cateva hartii pentru a cunoaste pe cineva. Afla ce este de fapt important pentru angajati si de ce calitati au nevoie cei din conducerea companiei sa aiba viitorii angajati.
2) Asculta
Nu toata lumea are abilitatea de a asculta. Daca si tu esti in aceeasi stuatie, poti exersa acest lucru cu persoanele din familie si prietenii. In acest fel vei incepe sa iti asculti dialogul interior. Orice om vorbeste cu sine insusi. Nu este doar vocea din capul tau, este perla din interiorul sufletului. Fii atent!
3) Invata sa taci atunci cand trebuie
Asculta ce au oamenii de zis si apoi vorbeste. Fii atent cat de des repeta ce au spus altii, ce fel de verbe folosesc (la diateza activa sau pasiva) dar si cat de multe pronume la persoana I folosesc. Asculta-i pe oameni pentru a-ti da seama care dintre ei imita modul de comunicare al altora. In acest fel, iti vei putea da seama cine este persoana potrivita pentru a fi angajata in compania pentru care lucrezi si tu.
4) Observa semnele non-verbale
Foarte multi oameni comunica mai bine cu ajutorul gesturilor, expresiilor dar si in functie de pozitia pe care o au fata de cel caruia i se adreseaza. Poti observa imediat un grup cu o performanta mai slaba daca urmaresti cat de mult interactioneaza intre ei, cine vorbeste primul si cine isi da ochii peste cap lipsit de interes.
5) Nu le fi prieten. Fii un lider.
Multe persoane care lucreaza in domeniul Resurselor Umane cred ca pot fi prieteni cu toata lumea si in acelasi timp sa aiba si un post de conducere. Acest lucru este imposibil. Este foarte important sa faci aceste lucruri pe rand, nu impreuna. Invata cum sa te impui in fata angajatilor fara ca acestia sa te urasca. Trebuie sa fii prieten cu angajatii tai, insa in timpul programului atat tu cat si ei trebuie sa intelegeti ca esti un lider si te comporti ca atare.