Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Ghid practic pentru shopping online: Nu te mai lasa pacalit


Ghid practic pentru shopping online: Nu te mai lasa pacalit
de la 04 Mar. 2018
Ghid practic pentru shopping online: Nu te mai lasa pacalit
Tags: comert onlineghid shoppingshopping onlinemagazine onlinecumparaturicumpara inteligent

Comertul online este tot mai prezent in societatea zilelor noastre, romanii imbratisand tendinda cu din ce in ce mai mult interes. Fie ca aleg sa isi achizioneze articole vestimentare, alimente, electrocasnice sau cosmetice, oamenii sunt incantati ca pot vizita sute de magazine, in cautarea celor mai bune oferte, fara sa paraseasca confortul casei. Totusi, acestia se expun unor serii de riscuri, daca nu au cateva cunostinte de baza in domeniu.


Comertul online este, de cele mai multe ori, mult mai avantajos din punct de vedere financiar. Magazinele online nu au costuri de intretinere precum cele din spatiile fizice, asa ca isi permit sa ofere reduceri substantiale la produsele comercializate. Datorita tehnologiei, ne putem savura cafeua pe canapeaua din living, in timp ce ne facem cumparaturile.  Desi situatia pare idilica, se poate transforma foarte usor intr-un cosmar, in care ne putem trezi pacaliti.

Printre cele mai populare dezamagiri ale clientilor online se numara, de exemplu, faptul ca produsele comandate au intarziat la livrare sau au oamenii au primit altceva decat au comandat. De asemenea, sunt si situatii in care calitatea este indoielnica, nu exista posibilitate de returnare, sau magazinul impune diverse taxe pentru servicii de acest fel. 

Iata ce trebuie sa faci, pentru a te bucura de sesiuni de shopping cu happy-end:

1. Veridica magazinul

Fii atent la feedback-urile oferite de clientii anteriori pe site, sau pe pagina de Facebook a magazinului online. Poti fi informat astfel de eventualele neplaceri prin care au trecut alti clienti, si vei putea sa te orientezi catre alt magazin, fara sa fii si tu supus unei experiente de acest fel.

De asemenea, uita-te la informatiile oferite despre respectiva societate comerciala, unde poti afla daca a fost actionata in judecata pentru inselatorie sau alte fapte ilegale care ti s-ar putea intampla si tie.

2. Nu efectua comenzi mari pe site-urile inca netestate

Desi ai gasit un site care are produsele dorite de tine, insa nu ai mai testat acest magazin, e indicat sa efectuezi o comanda "de incercare", pentru a vedea daca aceasta se ridica la inaltimea asteptarilor. In caz ca nu vei primi ce iti doresti, nu vei irosi foarte multi bani. 

3. Contacteaza echipa magazinului pentru a cere detalii suplimentare

Daca site-ul nu este bogat in informatii, sau, pur si simplu, ai unele neclaritati, nu te grabi sa comanzi produse, oricat de tentante ar fi. Informeaza-te inainte, chiar de la sursa. Orice site respectabil are cel putin un numar de telefon de contact si o adresa de e-mail, unde ofera consultanta clientilor.

4. Citeste toate detaliile despre livrare si taxe

Pe site-ul magazinului respectiv, indiferent de obiectele comercializate, este o sectiune pentru livrare si costuri. Aici, vei putea vedea care e termenul in care sosesc produsele, ce taxe trebuie sa platesti pentru transport si, mai ales, in cazul unui retur.

Multi oameni neglijeaza citirea acestei sectiuni si, din pacate, comanda de pe site-uri ce livreaza produsele chiar si in termen de 14 zile, care inseamna foarte mult, in comparatie cu 24-72 de ore, cat dureaza livrarea la 80% dintre magazine.

Totodata, e necesar sa verifici costurile de livrare. Unele magazine online ofera livrare gratuita, in timp ce la altele aceasta costa intre 10 si 30 de lei, ajungand, in unele cazuri sa se taxeze, peste aceste sume, fiecare kilometru, daca locuiti intr-o localitate rurala. La fel este si in cazului unui retur: in timp ce unele magazine nu percep taxe pentru retur, altele pretind si 30 de lei pentru acest serviciu.

Desi nu par sume mari, daca alegi magazinul nepotrivit si ai ghinionul de a efectua un retur, vei suporta un cost suplimentar de aproximativ 60 de lei, bani care ar putea fi investiti direct in produse, pe site-urile ce nu percep astfel de taxe. 

5. Ai grija la conditiile de returnare

Desi legislatia prevede obligativitatea magazinelor de a primi inapoi produsele vandute, intr-un termen de aproximativ doua saptamani, unele site-uri adauga cateva conditii pe care trebuie sa le idneplineasca produsele comandate. E necesar sa cunosti aceste aspecte inainte de a comanda, pentru ca, in cazul in care nu esti multumit, sa iti poti primi banii inapoi.

6. In cazul articolelor vestimentare, consulta ghidul de marimi

Adesea suntem tentati sa alegem produsele, fara sa vizualizam ghidul de marimi. Cunoscandu-ne masura, alegem optiunea care o idica si adaugam produsul in cos. Total gresit! Unele firme se abat de la masuratorile clasice, si, pentru un site de haine marimea L poate insemna numarul 42, pentru altul, insa, poate insemna 38.

Consulta tabelul de marimi, daca este disponibil pe site, sau contacteaza reprezentantii magazinului, pentru a te lamuri daca marimile corespund.


7. Nu te baza pe comenzile online in pragul unui eveniment important

Majoritatea comerciantilor online, infiintati prin societati comerciale avizate de institutiile statului, respecta normele legale si sunt seriosi, expediindu-va la timp comanda. Insa, poti avea ghinionul de a nu sosi la timp coletul, din cauza vremii nefavorabile, a unui accident sau altor evenimente neprevazute.

De asemenea, nu este indicat sa comanzi obiecte esentiale pentru momente importante cu foarte putin timp inainte de respectivul eveniment, pentru ca nu ai garantia ca sosesc la timp, chiar daca aveti o experienta anterioara multumitoare cu acel magazin. Livrarea depinde de factori foarte variati.

Organizeaza-te din timp si asigura-te ca ai produsele cu cateva zile inainte de a avea reala nevoie de ele, pentru a fi sigur ca nu esti unor evenimente nefericite.

8. Nu te lasa infulentat de oferte pentru a cumpara mai mult

Fiind "atacat" de oferte colorate, reclame convingatoare si anunturi de reduceri, poti fi tentat sa achizitionezi si obiecte in plus, fata de ceea ce ti-ai propus. Daca hipermarketurile apeleaza la tactici de marketing pentru a te convinge sa cumperi in plus, la fel se intampla si in mediul online.

Fa-ti o lista de prioritati si, mai ales, un buget disponibil pentru acestea, apoi incearca sa nu te abati de la ele. De asemenea, gandes-te rational daca ai intr-adevar nevoie de acele produse al caror pret te tenteaza sa le cumperi.

9. "Fa-ti vara sanie si iarna car" 

Asa suna o veche zicala din popor, aplicabila si in comertul online. Magazinele online lichideaza stocurile periodic. De exemplu, la venirea primaverii, produsele specifice iernii sunt reduse chiar si cu 90%. Desi vei folosi aceste obiecte tocmai peste un an, investitia minima merita achizitionarea lor.

10. Fii activ si informat

Nu te canaliza pe un singur site, chiar daca esti foarte multumit de serviciile si produsele oferite. Piata este variata si, mai ales, in plina expansiune, asa ca poti gasi oferte mai bune, cautand cu rabdare.


Citeste si: Poveste incredibila: Un fost om al strazii conduce un imperiu de milioane de dolari

Senior Editor Manager.ro


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 5 voturi.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
Protectia Datelor cu Caracter Personal
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Protectia Datelor cu Caracter Personal
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Protectia Datelor cu Caracter Personal".


Recomandari MANAGER.RO


Cele mai citite stiri




Advertisement
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

Protectia Datelor cu Caracter Personal


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016