Greierele, furnica si autobuzele turistice din Bucuresti
autobuze turisticeturism bucurestibucurestiratb
Parca in nicio alta vara, Bucurestiul nu a avut atat de multi turisti straini, poate si pentru ca, in nicio alta vara, capitala Romaniei nu a aratat mai bine pentru turisti. Acestia putand sa o vada de la inaltimea autobuzelor care au strabatut cele mai importante bulevarde.
Incepand din 28 iulie, turisti straini si romani au platit 25 de lei pentru a se cocota la etajele decapotate ale celor patru autobuze, puse la dispozitie de RATB.
Zi de vara pana in seara, la propriu, etajele autobuzelor erau aproape pline. Strainii faceau coada sa se dea cu autobuzul si sa vada ce este esential in Bucuresti.
Aproape sigur, autobuzul a castigat bani si foarte bine ca a reusit asta. Recent, RATB a anuntat ca este posibil sa prelungeasca programul autobuzelor turistice si pe timpul iernii.
Asa cum, asta vara, se vedea cu ochiul liber, ca etajele autobuzelor erau pline de pasageri, la fel se vede, de cum au scazut drastic temperaturile, ca ele sunt goale.
Este vorba despre etaj pentru ca acesta ofera, de la inaltimea sa, o vedere buna, speciala, neobisnuita a Bucurestiului. In schimb, vederea de la "parterul" autobuzelor nu ofera mai nimic. Probabil numai adapost. Asa ca, vara, nimeni nu a stat acolo.
Intrucat aproape ca a venit iarna, evident, neavand o prelata sau vreun alt acoperis, etajele autobuzelor nu mai sunt deloc atractive. Nu prea exista traseu si priveliste in Bucuresti pentru care sa faci turturi si pneumonie.
Pe de alta parte, dupa ce ca "parterul" este foarte jos si inrautateste radical perspectiva, 80% din suprafata vitrata este acoperita de un abtzibild menit sa identifice inconfundabil autobuzul ca fiind unul turistic. Dar, dinauntru, lucrurile, obiectivele turistice nu arata bine.
Asa ca, de unde asta vara, autobuzele castigau bani, acum, in prag de iarna, este foarte posibil sa piarda, la fel cum, recent, functionarea timp de o saptamana a trenului de epoca Moldovita, in cadrul proiectului "Pelerin in Bucovina", a produs pierderi de aproximativ 50.000 de lei, potrivit Ministerului Transporturilor.
Iata cum, cand ceva incepe bine, cu cap si cu determinarea furnicii, inspre iarna, filosofia se schimba in cea a greierului.