To be, or NNot to be...

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
To be, or NNot to be... To be, or NNot to be...
de Manager.ro la 18 Feb. 2015
Urmareste-ne pe Google News
ing asigurari si pensiinnreclama marcel iuresrebranduire

Din cand in cand, au loc si in Romania, campanii de "rebdranduire". Marca, brandul X devine Y sau ramane X, dar proprietarii ei vor sa-i schimbe "identitatea vizuala".

Cele mai cunoscute astfel de campanii au fost trei la numar si, intamplator sau nu, au reprezentat tot atatea schimbari in vietile comerciale a trei companii de telefonie mobila.
 
Dialog a devenit Orange, Connex a devenit Connex-Vodafone, dupa care numai Vodafone; Romtelecom si Cosmote au devenit Telekom.  
 
Dar cele mai multe "rebranduiri" au avut loc in domeniul bancar. Societe Generale a cumparat BRD si i-a pastrat numele, adaugand initialele SG; Eurobank Ergasias a cumparat Bancpost si i-a pastrat numele, National Bank of Greece a preluat Banca Romaneasca si i-a pastrat numele.

 
HVB a cumparat Banca Comerciala Ion Tiriac si i-a pastrat o parte din nume, dupa care Unicredit a cumparat HVB si institutia de credit infiintata de fostul tenismen a devenit Unicredit Tiriac Bank.
 
In schimb, Raiffeisen a cumparat Banca Agricola si denumirea romaneasca a disparut, Alpha Bank a transformat Banca Bucuresti in Alpha Bank Romania, iar Credit Agricole a facut sa dispara numele Emporiki Bank.
 
De asemenea, Banca de Credit Industrial si Comercial a devenit Finansbank si, ulterior, Credit Europe Bank; Egnatia Bank a devenit Marfin Bank, Romexterra a fost preluata de MKB si, ulterior, a devenit NexteBank, iar Banca Italo Romena a devenit Veneto Banca.
 
Dar probabil ca schimbarea la fata cea mai cunoscuta din domeniul bancar a fost dupa ce Erste Bank a cumparat Banca Comerciala Romana. Din fericire, Erste nu i-a schimbat numele, tocmai pentru ca brandul era puternic si continea si atributul national.
 
Cu toate acestea, brandul a fost reimprospatat. Austriecii au pastrat acronimul BCR, dar i-au schimbat sigla, adaugand litera S (de la Sparkasse) cu o moneda care sta sa intre in litera ca intr-o pusculita.
 
De asemenea, cu ceva vreme in urma, acronimului rezultat de la Casa de Economii si Consemnatiuni i se alatura termenul Bank. In afara de asta, CEC si-a schimbat foarte inspirat culorile si sigla, acoperisul (de casa de economii) in care statea sa intre o moneda fiind inlocuit cu frunza de stejar.
 
In functie de bugete, unele dintre aceste schimbari au fost insotite de campanii, mai mult sau mai putin inspirate, sau de simple comunicate.
 
In prezent, se desfasoara probabil cea mai buna campanie de comunicare de schimbare a unui nume de brand: ING Asigurari si Pensii devine… NN.
 
Persoana sau echipa care a conceput-o a avut o idee geniala: s-a/s-au gandit cine se tot schimba, se reinventeaza, se recreeaza, dar, cu toate acestea, ramane acelasi? Un actor… Actorul, in cazul nostru, marele Marcel Iures…
 
De altfel, daca nu ar fi fost geniala idee a campaniei, mai mult ca sigur ca, in ciuda avantajelor financiare, Iures nu ar fi acceptat sa-i fie erou principal.
 
Pentru ca a facut-o, e o placere sa-l vezi cum spune ca, in 40 de ani de teatru, a avut… zeci… sute de roluri, ca, aproape in fiecare seara, a trebuit sa poarte un nume nou si ca, indiferent de personaj - Catavencu, Hamlet, Richard al III-lea, Ivan Turbinca, Henric al IV-lea sau Ilie Moromete - el, Actorul, a pus suflet… sufletul sau.
 
Din pacate, probabil unul dintre spoturile cu cel mai bun gust si simt din istoria publicitatii romanesti se termina cam ca inchiderea de la jocul Fazan, nu cu NT, ca in restaurant, ci cu NN, un nume care - da, stiu, vine de la Nationale Nederlanden - spune… mai nimic, din punct de vedere al comunicarii, al unui marketing solid si al unei rebranduiri care se vrea si mai solida.
 
Poate o suna bine in alte limbi. In cea romana, nnu prea si se prea poate ca aceia care au conceput campania de rebranding sa fi spus asta clientului care nnu s-a lasat induplecat.

Ultimele NOUTATI

Program national de formare IT: 1.500 de locuri gratuite pentru romani in 2025
Stiri IT 2025, Tehnologie si Gadgeturi, Telefoane Mobile

Program national de formare IT: 1.500 de locuri gratuite pentru romani in 2025

today30 Apr. 2025
ANAF verifica romanii care lucreaza in IT! S-a descoperit ca unii se folosesc de PFA-uri si anumite coduri CAEN ca sa plateasca taxe mai mici!
Economie

ANAF verifica romanii care lucreaza in IT! S-a descoperit ca unii se folosesc de PFA-uri si anumite coduri CAEN ca sa plateasca taxe mai mici!

today30 Apr. 2025
Bateriile fotovoltaice beneficiaza de TVA redus la 9% – Ce inseamna pentru prosumatori
Economie

Bateriile fotovoltaice beneficiaza de TVA redus la 9% – Ce inseamna pentru prosumatori

today30 Apr. 2025
Oracolul din Omaha, miliardarul Warren Buffet, despre volatilitatea extrema a pietelor de azi:  Pastrati-va calmul si veti fi recompensati pe termen lung
Financiar-Bancar

Oracolul din Omaha, miliardarul Warren Buffet, despre volatilitatea extrema a pietelor de azi: Pastrati-va calmul si veti fi recompensati pe termen lung

today30 Apr. 2025
Finantari uriase pentru IT-isti romani: 60 de milioane de motive sa crezi in ideea ta
Stiri IT 2025, Tehnologie si Gadgeturi, Telefoane Mobile

Finantari uriase pentru IT-isti romani: 60 de milioane de motive sa crezi in ideea ta

today30 Apr. 2025
FMI anunta o franare economica globala: „Nu am mai vazut asa ceva in ultimul secol!”
Economie

FMI anunta o franare economica globala: „Nu am mai vazut asa ceva in ultimul secol!”

today30 Apr. 2025
Romanii si bulgarii, nevoiasii Europei. Un studiu european scoate la iveala saracia din Romania si Bulgaria: un sfert dintre romani sunt in pericol!
Analize

Romanii si bulgarii, nevoiasii Europei. Un studiu european scoate la iveala saracia din Romania si Bulgaria: un sfert dintre romani sunt in pericol!

today30 Apr. 2025
La ce sa fii atent cand iei un credit ipotecar. 4 pasi obligatorii
Imobiliare

La ce sa fii atent cand iei un credit ipotecar. 4 pasi obligatorii

today30 Apr. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x