Femeile din pietele emergente, principala tinta a investitorilor
femeipiete emergentetintainvestitoriconsumcancan
Nu, nu este un titlu dintr-un ziar de cancan. Femeile din pietele emergente devin din ce in ce mai bogate si puterea lor sporita de cumparare reprezinta o oportunitate uriasa de investitii, releva un studiu realizat de banca portugheza Espirito Santo.
Banca a analizat consumatoarele din pietele emergente, puterea lor de cumparare, participarea in campul muncii si averea in crestere, elemente straine, pana nu demult, unor reprezentante ale sexului frumos.
Femeile care influenteaza 60%-80% din deciziile privind consumul reprezinta o oportunitate majora, a declarat Martins Soares, analistul sef al Espirito Santo, pentru
CNBC.
Potrivit raportului "Pietele emergente: Femeile au planuri mari", investitorii ar trebui sa profite de aceasta modificare structurala a pietelor.
Soares a spus ca banca a colaborat cu 75 de analisti din intreaga lume, care au identificat actiuni individuale dintr-o lista de 600 de companii - esentiale in privinta puterii de cumparare a femeilor din regiunile in care activeaza.
Au rezultat 15 branduri (actiuni): operatorul brazilian de mall-uri BRMalls, producatorul de haine Inditex, care detine brandul Zara, gigantul de cosmetice L'Oreal, compania indiana de bunuri de larg consum Marico, care produce uleiuri si creme cosmetice si altele.
Soares a subliniat ca femeile din pietele emergente adopta modelul celor din Occident, in privinta consumului, transformand fenomenul intr-o oportunitate profitabila.
"Indiferent de obstacole (femeile din pietele emergente), le vor depasi si vor copia ce au vazut in alte tari dezvoltate", a mai punctat analistul bancii Espirito Santo.
"Exista investitori care ruleaza adevarate povesti despre cresterea financiara a pietelor emergente si consumul de acolo; ei au acum la dispozitie o oportunitate nemaipomenita. Trebuie doar sa investeasca in aceste actiuni", a conchis Martins Soares.