Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Brandurile apeleaza la tactici de guerrilla marketing, pentru a deveni tot mai populare. Cea mai originala metoda, dincolo de stencil, este graffiti-ul, prezent pe peretii cladirilor din orasele lumii.
Au aparut firme specializate in asa ceva, cum ar fi Tatscru, ALT Terrain si CriticalMassive. Unele din desenele lor cu spray sunt fantastice si au dimensiuni uriase, pe masura brandurilor promovate.
Metoda este insa controversata si are multi dusmani. Unii o considera inselatoare, deoarece camufleaza reclama in arta stradala. In New York, a existat o miscare impotriva reclamelor graffiti – demarata de Public Ad Campaign – care a acoperit sute de asemenea lucrari murale.
ALT Terrain a realizat o serie de graffiti-uri pentru Toyota, in cadrul campaniei de promovare a modelului Matrix, intitulata "The 5th Door". Orasele vizate au fost New York, Philadelphia, Washington DC si Atlanta
Tatscru a realizat foarte multe lucrari graffiti pentru companii renumite – printre care si McDonald’s
Acest graffiti arata o fata mai "verde" a gigantului petrolier BP
Coca-Cola, client vechi al artistilor Tatscru
Tatscru a realizat acest graffiti pentru M&M
Colossal Media a desenat o serie de reclame graffiti pentru Pabst Blue Ribbon, in 10 orase din SUA
Inca un graffiti pentru campania Pabst Blue Ribbon
Artistii au colaborat cu Rockstar Games pentru a promova seria de jocuri video Grand Theft Auto. Desenul vizeaza GTA Chinatown Wars
Acest desen este pentru GTA IV
Green Works – "graffiti" pe negativ
Brandurile au depasit granitele SUA cu graffiti-urile publicitare. Campania murala a Pepsi in Moscova a plasat aceasta reclama "in cel mai aglomerat loc pentru tineri"
Inca un desen pentru campania Pepsi
Aceasta reclama vizeaza o linie telefonica de proximitate din Brazilia. Mesajul? "Crimele seamana cu puzzle-urile de cuvinte: cu cat obtii mai multe linii, cu atat te apropii mai mult de solutie"
Unicef a plasat aceasta reclama graffiti intr-un liceu din Zagreb, Croatia (de asemenea, a utilizat fotografii ale graffiti-ului, pentru reclame tiparite)
Zidul "Help Me Wall" a promovat programul de mentorat Brother In Arms (Noua Zeelanda)
Bayer a plasat aceste reclame in statiile de metrou din Romania
Red Bull Cola a angajat echipa de artisti graffiti Agents of Change pentru a "desena" cladirea MI6 din Marea Britanie - VIDEO