ANALIZA: Cele mai importante trenduri de consum in 2013
analizaconsumtrenduritrendwatchingcerintebranduri
Experienta consumatorilor se va transforma in continuare, intr-un ritm la fel de rapid. Devine tot mai digitala, mai mobila si multe companii din jurul lumii concureaza pentru a dobandi o cota de piata mai mare. Intr-un amplu studiu, trendwatching.com a identificat ce vor consumatorii si cum sunt indeplinite cerintele lor de catre branduri. Iata cele mai importante trenduri de consum in 2013.
1. Crowdfunding-ul va deveni tot mai activ, consumatorii vor incepe sa investeasca ei insisi in afaceri mici si produse noi
Crowdfunding-ul migreaza de la o activitate in care oamenii pun cativa bani in joc, la ceva mult mai amplu, unde acestia colaboreaza propriu zis cu brandurile pentru crearea unor produse si investesc in companiile care le produs, prin platformele digitale.
2. In curand, consumatorii medii din SUA vor putea sa detina o participatie la startup-ul de la care cumpara anumite produse/servicii
Odata cu adoptarea programului JOBS in 2012, americanii vor putea investi in startup-uri si branduri, prin platformele de crowdfunding, precum Fundable.
3. Vom asista la o explozie de produse si servicii din partea pietelor emergente pentru pietele emergente
Trendurile ultimilor ani presupuneau ca pietele in curs de dezvoltare sa vanda produse catre cele emergente si cele emergente sa vanda mai departe, catre cele dezvoltate. In prezent, pietele emergente isi vor vinde produse si servicii intre ele, mizand pe clasa de mijloc. In acest sens, vor avea un avantaj fata de pietele occidentale.
4. Lenovo va oferi pentru prima oara smartphone-uri in afara Chinei
Lenovo, al doilea cel mai mare producator de smartphone-uri din China, se extinde dincolo de Asia. In octombrie, s-a lansat in Indonezia si pe viitor doreste sa lanseze un smartphone pentru piata indiana.
5. Brandurile vor dori sa fie tot mai prezente in zona mobila
Peste jumatate dintre utilizatorii de smartphone-uri nu pot sta o ora, fara sa-si verifice dispozitivele mobile. Totusi, acestia nu se incumeta sa foloseasca prea multe aplicatii. Companiile vor incerca din rasputeri sa obtina angajamentul utilizatorilor in aceasta directie.
6. Utilizatorii Jana vor putea obtine minute gratuite de telefonie, dupa ce vor participa la diverse studii si sondaje
Jana le permite utilizatorilor de telefoane mobile din tarile emergente sa castige minute gratuite de telefonie mobila, daca participa la studii de piata, prin intermediul SMS-urilor. Jana a semnat acorduri cu numerosi operatori de telefonie mobila, intentionand sa ajunga la 3,5 miliarde utilizatori din peste 100 de tari ale lumii.
7. Produsele vor prinde “viata”
Eforturile ecologice ale companiilor, indiferent de cat de bine intentionate sunt, pot parea inutile, pentru consumatori. In prezent, brandurile si designerii au transformat aceasta experienta intr-una viscerala, creand produse care “prind viata”.
8. Betigasele care cresc dintr-o planta
Ca o alternativa la betigasele de unica folosinta, un designer coreean a creat “To Be Nature Chopstick”. Unul din betigase are o scrobeala care contine o samanta si celalalt poate fi infipt in pamant langa el, pentru a sustine cresterea plantei.
9. Aplicatiile medicale sunt tot mai populare. Tot mai multi specialisti se implica in productia lor
Exista peste 13.000 de aplicatii de sanatate in App store. Consumatorii, ingrijorati de siguranta lor, vor apela la sfatul unui medic specializat. Astfel, medicii vor putea sa-si reduca costurile, sa imbunatateasca serviciile si sa-si monitorizeze pacientii de la distanta.
10. Doctorii au inceput sa “prescrie” aplicatii medicale
Un exemplu bun este Happtique, o aplicatie medicala produsa de medici pentru... medici. Acestia au lansat recent un program pilot pentru “retete electronice”, mRx; mRx le permite medicilor sa prescrie retete certificate si sa vada cati pacienti le-au descarcat.
11. NE-Tiger, primul brand de lux din China, va incepe sa trimita bunuri la export
China dispune de primul sau brand de lux, NE-TIGER. Compania si-a prezentat cea mai recenta colectie la Milano, in luna septembrie.
12. Opower ne permite sa vedem cata energie electrica am consumat
Opower este o aplicatie care permite utilizatorilor sa vada cata energie au consumat in fiecare luna. Acestia pot reduce astfel costurile.
13. Productia locala revine in pietele mature
Din cauza cresterii preturilor de munca in afara tarii si a unor noi tehnologii precum imprimarea 3D, productia se intoarce acasa, pe pietele mature. Consumatorii vor sa cumpere produse realizate in propria tara si brandurile care vor miza pe acest trend vor avea numai de castigat.
14. Brandurile vor incerca sa-si responsabilizeze clientii
Responsabilitatea sociala si eforturile de sustenabilitate din partea companiilor reprezinta doua prioritati, dar sunt mult mai eficiente, atunci cand beneficiaza de sustinerea consumatorilor. Astfel, nu ajutam doar la cimentarea reputatiei unei marci, ci facem un lucru bun.
15. Echipamentul echipei Vitoria se schimba, in functie de disponibilitatea fanilor de a dona sange
Clubul brazilian de fotbal Vitoria a prezentat un echipament cu dungi albe si negre. Fanii din toata Brazilia au fost incurajati sa doneze sange si pe masura ce bancile de sange isi vor completa rezervele, dungile vor reveni la culoarea lor traditionala, rosu.