Potrivit managerilor intervievati de PwC, asupra lor troneaza povara fiscala (62%), dificultatea cu care reusesc sa gaseasca angajatii potriviti (58%) si costul energiei, precum si al materiilor prime (52%).
Prioritatea investitionala numarul 1 a acestora in 2013 este eficientizarea operatiunilor - 77% dintre CEO au demarat un program de reducere a costurilor in ultimele 12 luni, iar 70% intentioneaza sa adopte aceleasi masuri in urmatoarele 12 luni.
48% dintre angajatori au majorat numarul de angajati in 2012, in timp ce 25% au pastrat personalul la acelasi nivel. Doar 45% dintre manageri intentioneaza sa majoreze numarul angajatilor in 2013, in scadere de la 51%, valoare inregistrata anul trecut. Din pacate, 23% dintre angajatori au precizat ca vor fi nevoiti sa disponibilizeze o parte din personal.
Dincolo de schimbarile operationale, directorii executivi estimeaza ca entitatile pe care le conduc vor deveni mai preocupate de clienti. Aproape jumatate dintre manageri se asteapta la schimbari in privinta comportamentului consumatorilor, care vor reprezenta o adevarata amenintare in 2013; 51% dintre angajatori au spus ca in urmatoarele 12 luni se vor concentra asupra cresterii bazei de clienti. Sondajul a mai indicat ca 82% dintre manageri isi vor modifica strategiile de marketing si fidelizare a clientilor/consumatorilor in acest an.
"Cand oamenii ma intreaba "ce se va intampla in urmatorii cinci ani?", le spun ca nu am nicio idee. Cum poti sa faci fata unui asemenea nivel de incertitudine? Ei bine, in primul rand trebuie sa ai o atitudine corecta in fata procesului de schimbare si reinventare", a declarat Peter Tortorici, CEO-ul GroupM Entertainment, SUA.
"...oamenii tind sa creada ca o situatie economica precara este semnul "noii normalitati" si economia globala robusta va dura la nesfarsit. Dar conditiile economice alterneaza intotdeauna", a spus, la randul sau, Yasuchika Hasegawa, presedintele si CEO-ul Takeda Pharmaceutical Company Ltd, Japonia.
"Ca sa fiu sincer, nu indraznim sa anticipam viitorul. Lumea s-a schimbat mai rapid in ultimii ani. Privind inapoi, descoperim ca multe previziuni despre economia globala au fost incorecte. In compania noastra, incercam sa facem lucrurile cat mai bine. Exista multe lucruri pe care nu le putem controla si de aceea consideram ca este inutil sa facem predictii asupra economiei. In schimb, ne concentram asupra sistemelor robuste de constructie, care pot functiona in diferite conditii si circumstante", a explicat Alex C. Lo, presedintele Enterprises Corporation, Taiwan.
"Suntem cu ochii pe sectorul imobiliar, pentru a ramane la curent cu avansul tehnologic in domeniul constructiei de cladiri, cu tehnologiile eficiente din punct de vedere energetic si materialele ecologice. Am introdus notiunea de "apartament la cheie" in resedintele noastre, la cererea clientilor", a spus Valentina Stanonova, senior vicepresedinte Capital Group, Rusia.
"Totul incepe de la consumator - o intelegere completa a dorintelor sale, a activitatilor sale, a planurilor sale pentru viitor", a subliniat, la randul sau, Douglas D. Tough, presedintele si CEO-ul International Flavors & Fragrances Inc, SUA.
"Prefer un stil de management concentrat asupra transparentei si cooperarii la fiecare nivel; un stil care nu necesita neaparat supunere sau organizare ierarhica. Cred intr-un leadership care poate ramane flexibil", recunoaste Sandor Csany, presedintele si CEO-ul OTP Bank Plc, Ungaria.