ANAT ne informeaza ca peste 10 milioane de romani au calatorit in strainatate in anul 2012
turismdestinatii exoticestrainatateturisti romanivacanteexcursiianatcroaziere
Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism din Romania (ANAT) a transmis datele conform carora un numar de peste zece milioane de romani au calatorit in strainatate pe parcursul anului trecut. Vezi care au fost cele mai cautate destinatii si ce fel de vacante au preferat romanii.
Se pare ca turistii romani au preferat in anul trecut destinatiile mai apropiate de casa. Grecia, Turcia, Bulgaria, Spania si Italia au fost cele mai vizitate tari de catre romani, in anul 2012. Destinatii precum Egipt si Siria au continuat sa scada in topul preferintelor romanilor datorita contextului politic si social. Pe de alta parte, Dubai-ul isi mentine cresterea in preferinte pentru cei ce isi pot permite o astfel de excursie.
Destinatiile exotice indepartate nu mai reprezinta un lux in ochii turistilor romani. Agentiile de turism au reusit sa ofere publicului pachete turistice avantajoase pentru astfel de locuri, precum Republica Dominicana, Maldive, Jamaica sau Mexic, la jumatate de pret, cu conditia ca acestea sa fie achizitionate si efectuate in lunile de iarna.
Pe de alta parte, o tendinta clara a turistilor romani in anul 2012 a fost reprezentata de croaziere. Destinatia cea mai populara a fost Marea Mediterana de Vest, ce include tari precum Spania, Franta, Italia si Tunisia. Urmatoarea destinatie favorita pentru croaziere a fost Europa de Nord, cuprinzand locatii precum capitalele baltice, dar si fiordurile norvegiene. Turistii au tins si inca tind sa rezerve croaziere operate de vase mari de croaziera, cu o capacitate de peste 3000 de pasageri si cu o varietate impresionanta de facilitati la bord.
"In ciuda unui debut rezervat, anul 2012 ne-a oferit argumente sa consideram ca turismul nu se afla in recesiune, dimpotriva, isi confirma potentialul de crestere, ca real motor de dezvoltare economica si social. Pentru ca turismul romanesc sa creasca si implicit sa genereze venituri si contributie semnificativa la PIB, este necesar un mediu legislativ capabil sa stimuleze industria privata, o implicare mai mare a statului sub forma legislativa, de reglementare, de sustinere a initiativei private si publice, de promovare a potentialului turistic al Romaniei, cu accent pe specificitatea acestuia. De asemenea, acest lucru ar trebui coroborat cu investitii masive si urgente in infrastructura rutiera si cu o promovare adecvata si diferentiata pe principalele piete-tinta", a declarat Corina Martin, presedintele
ANAT, citata de Agerpres.