Romanii cumpara cu taraita de pe internet
cumparaturi on-linecomert electroniccumparaturi internet
Desi, in ultima vreme, a cumpara diverse produse de pe internet a devenit o obisnuinta pentru unii romani, statisticile arata ca suntem europenii din UE care cumpara cel mai putin de pe site-uri.
Potrivit "Tabloului de bord al pietelor de consum", publicat, astazi, in cadrul Summitului european dedicat consumatorilor, numai 6% dintre romani aleg sa cumpere on-line.
Romanii sunt urmati de bulgari (7% fac cumparaturi prin intermediul internetului) si italieni (15%).
Britanicii (71%) sunt campioni la cumparaturile din magazine virtuale, urmati de danezi (70%), olandezi (69%) si luxemburghezi (65%).
Studiul arata ca 43% dintre romani (fata de 58% media in UE) au incredere ca autoritatile nationale le protejeaza drepturile de consumatori.
De asemenea, 54% (fata de 65%) cred ca furnizorii le respecta drepturile, iar 51% (fata de 62%) simt ca sunt protejati adecvat prin masurile nationale de protectie a consumatorilor.
Romanii sunt si cei mai neincrezatori europeni cand vine vorba de calitatea produselor disponibile on-line. 51% dintre consumatorii romani si 47% dintre greci cred ca un numar semnificativ de produse sunt nesigure, comparativ cu numai 6%, in Finlanda, si 7%, in Olanda.
In cazul comerciantilor, procentul scade la 42%, in Romania, si 35%, in Grecia, fata de 2%, in Estonia si Finlanda, si 5%, in Irlanda.
Nu mai putin de 87% (cel mai mare procent din UE), dintre comerciantii din Romania, considera ca autoritatile publice monitorizeaza atent si asigura conformitatea cu legislatia privind consumatorii in domeniul lor de activitate, fata de 85%, in Marea Britanie; 84%, in Belgia si Olanda; 55%, in Grecia; 56%, in Islanda; 57%, in Bulgaria, si 59%, in Polonia.
De asemenea, unor consumatori nu le este la fel de usor sa cumpere din strainatate ca de la ei din tara.
Statistica a mai aratat ca, desi comertul electronic castiga teren, tranzactiile raman preponderent interne, in pofida potentialului reprezentat de paleta mai larga de alegeri si de economiile care se pot realiza dincolo de frontiere.