Studiu GfK: Piata IT a crescut cu 27% in trimestrul trecut
gfkstudiucalculatoarepiataelectrocasniceproduse
Potrivit unui studiu GfK TEMAX, piata bunurilor de folosinta indelungata s-a situat in T2 2011 la 306 milioane euro, in crestere cu 12% fata de acelasi interval al anului trecut.
In studiul citat de
HotNews.ro, se arata ca sectorul IT a inregistrat un salt important, de 27,5%, iar electrocasnicele de mici dimensiuni si sectorul foto au crescut cu 18%. Sectoarele telecom, electronicele de larg consum, dar si electrocasnicele de mari dimensiuni, au crescut mai modest, cu 10%. GfK arata ca singura piata in pierdere este cea a echipamentelor de birou, cu - 3,6%.
Piata IT a crescut cu 27,5%, fata de acelasi trimestru al anului trecut, ajungand la 88 milioane euro. In T4 2010, aceasta se situa la 110 milioane euro.
Piata electrocasnicelor de mici dimensiuni a crescut cu 17,8%, cu 4 milioane euro mai mult decat trimestrul similar din 2010.
Piata produselor foto s-a majorat cu 17,7%, vanzarile de camere foto digitale si rame foto digitale ajungand la 11 milioane euro in T2 2011.
Telecomul a trecut de la "negativ", la "pozitiv" si a crescut cu 7,8% in T2 2011, fata de perioada similar a anului 2010. Smartphone-urile par a fi principalele "vinovate" de ascensiune. Valoarea pietei s-a situat la 42 milioane euro.
Sectorul electronicelor de larg consum din Romania a crescut si in al doilea trimestru din 2011, cu 5,7%, la 58 milioane euro. T2 s-a situat insa cu 7 milioane euro mai jos decat T1 2011.
T2 2011 a fost bun pentru producatorii de electrocasnice mari - crestere de 5%, la 75 milioane euro.
Piata de imprimante si multifunctionale a inregistrat o valoare de 7 milioane euro in T2 2011, in scadere cu 3,6%. Imprimantele clasice pierd teren in fata multifunctionalelor laser, care pot scana/copia/imprima in aceeasi masura.
Studiul GfK este realizat la scara internationala. Studiile aprofundate au fost realizate de divizia GfK Retail and Technology (include 190.000 de magazine din intreaga lume).